Kärlek och Gränser

Inlägg #1: Postat: 2005-05-09 07:27:00
Tommy
Oh yes Janne : : :
Inlägg #2: Postat: 2005-05-09 09:33:00
Janne B
Ja leende Tommy. Ingen är i behov av mina sköna känslor men många i behov av min praktiska konkreta hjälp. Men gärna åtföljt av good feeling.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-09 22:36:00
Tommy
Jo ... jag tror att vi hjälper de unga bäst genom att "vara". Inte genom att "predika och tjata". Unga människor och barn gör som vuxna gör. Inte som dom säger. Komiskt va : ?
Inlägg #4: Postat: 2005-05-11 09:07:00
Sunny
Janne: Jag behöver dem!!!!!!!
Inlägg #5: Postat: 2005-05-11 19:56:00
Pysan
Kärlek,för mig är,att våga/orka säga ifrån där många vill men sällan gör. Kärlek för mig är också att hålla ut sin ärlighet,sitt hjärta,sin själ sårbarhet? när man är osäker på responsen, men inte låta sig styras av detta; rädslan som du påpekar Tommy, att våga säga sitt utan att tro att man försvinner för det. Att ge för man vill,utan krav. Kravlös kärlek kommer ur källan ärlighet och respekt.Som kommer från kärleken... /Sopsorterar du? ;
Inlägg #6: Postat: 2005-05-11 20:15:00
Pysan
Jag menar nog...ren kärlek finns nog bara hos den som kan förlåta där dom flesta börjar hata. Den som kan ta in och förstå att NU är nästa minut viktig för hur den tredje minut ser ut. Vad som hänt kan bara läras av,men älta och "ge igen"...föder mer av samma sak man vill hata ihjäl? Döda?
En släktfejd kan pågå i generationer. Vem hatar vem?
Unga kvinnor mördas- av skam?!! VEMS skam??
Idioti. Ett ord jag inte borde använda men människors handlingar ur rädsla leder ofta till det.Frustrerande.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-11 21:56:00
Tommy
Hej Pysan, När tillfälle ges sopsorterar jag. Tyvärr har vi inte sopsortering där jag bor. Jag tror att många går vilse mellan hat, kärlek och gränser.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-11 21:57:00
Tommy
Generellt är inställningen i vårt samhälle att kärlek är pluttenuttig och gullig. Det är detta jag vill ifrågasätt i denna artikel. Det är dags att vi reser oss upp i respekt och kärlek för occ själva och vår omvärld. Detta är inget litet åtagande. Det är stort och vackert. Det är definitivt inte smått och pluttenuttigt. Kram/Tommy
Inlägg #9: Postat: 2005-05-12 12:26:00
Pysan
Precis. Inte en kan göra allt åt alla, vi är ansvariga för oss själva. Var och en. Där faller många in i grupper? Ja...jag tror det.
Vad är det för gröna tunnor utanför ditt fönster? Jag retas i n t e. Jag tycker om din ton!
Inlägg #10: Postat: 2005-05-12 13:28:00
Tommy
Ke?
Inlägg #11: Postat: 2005-05-12 14:39:00
Pysan
Vad jag ville få sagt var att:
1.Ja,åtagandet utmaningen vill jag nästan skriva att ta sitt personliga ansvar, även när det svider, är inte litet. Det krävs en hel del av människan som ska gå emot invanda gamla mönster, med tanke på den stora massan som gärna anpassar sig menar jag. /Förstår?
Inlägg #12: Postat: 2005-05-12 14:40:00
Pysan
2.Kan liknas som ett beroende det med,som du så tydligt skriver, anpassning till massan pga av rädsla för att bli ensam. Precis som man inte betyder något om man inte fogar sig,detta är vad många innerst inne tror!
..det är SVÅRT att vara kortfattad i detta filosoferande! Låter bara flammsigt ibland. Men du vet...
Inlägg #13: Postat: 2005-05-12 16:46:00
Tommy
Japp ... och det är genom att vi alla tar ansvar för vårt eget som denna värld förändras. Vi lever i en spännande tid. Det händer Mycket positivt i världen just nu. De mörka krafterna vi kan se är en konsekvens av att ljuset och kärleken ökar i världen. Allting föder sin kompletterande energi. Så även kärlek och ljus.
Inlägg #14: Postat: 2005-05-12 16:46:00
Tommy
Det är nu viktigt att vi som står för kärlek och ljus är konsekventa och ståndaktiga i vårt uppdrag. Exempelvis i att sätta gränser när våra medmänniskor beter sig illa. Kramelainen/Tommy
Laddar...