Inlägg #1: Postat: 2005-05-09 13:02:00
|
Chris.X |
Jag tycker du som så många andra gör det väldigt lätt för dig genom att skylla utseendefixeringen på patriarkatet, könsmaktsordningen, "de onda männen" eller någonting likannde. Personligen har jag uppfattningen om att det råder marknadsekonomi i Sverige, vilket betyder att om det finns en efterfrågan, finns det en marknad. Och därmed ett utbud.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-09 13:35:00
|
Mysan |
Märker även att medelålders kvinnor is tan alltid nästan är nedbantade.Medans förorts kvinnor gärna få se ut lite hur som helst.Hur har det blivit så? I dag vet vi ju att män kollar in på smala brudar oftast.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-09 16:43:00
|
Mathias |
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-10 08:00:00
|
Nähädu |
Din artikel såg lovande ut från början. Sen kom du in på det där gamla mossiga patriarkatstramset och att kvinnor inte har någon egen vilja som styr dem. När ska ni släppa den villfarelsen? Din artikel tappade plötsligt all trovärdighet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-10 08:03:00
|
Nähädu |
När det gäller sakfrågan så ska vi inte glömma bort att det ALLRA största problemet folkhälsomässigt inte alls är att folk bantar och har smalhet som mål utan tvärtom. Västvärlden håller helt enkelt på att gå under av fetma. Jag tycker det är helt rätt att media fokuserar på att minska folks övervikt och slår sönder iden om "en sund själ i en rund kropp"
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-10 08:57:00
|
MdaG |
*suck* Samla bajs som vanligt... Det här har diskuterats i tidigare artiklar och slutsatsen blir alltid densamme. Tjejerna gråter om hur dumma killar är som tvingar de att banta. Killarna blir irriterade över anklagelserna och menar att de inte bryr sig om vikten. Lagom är bäst. Sluta skyll ifrån dig jävla feminist!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-10 13:26:00
|
Mysan |
Det är en klassfråga.Samt en kvinnofråga.man har undersökt feta överviktiga kvinnor och kommit fram till att de tycker att de inte har nåt att säga till om i sitt liv.feta män brukar klaga över att de inte får träffa kvinnor.Så vi sitter i samma båt men med lite olika problematik.vad mans ka göra åt det vet i fåglarna.Det läskiga i dag är ju även att se feta barn.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-10 13:32:00
|
Deus Mortem |
Well, din artikel visar klart och tydligt på att dina påståenden är en produkt av det politiska klimatet snarare än eget, självkritiskt tänkande.
Du slänger- utan någonhelst täckning- ur dig de mest utslitna klyschor, vilka vittnar om att du påstår dig ruva på den objektiva sanningen.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-10 14:45:00
|
Thomas L. Aabo |
När "kvinnors underordning" och "patriarkala" dyker upp i en artikel slutar jag numera läsa den. Jag vet att det bara är träck.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-11 13:54:00
|
Mysan |
Det är en klassfråga.Feta kvinnor har mycket lite att säga till om när det gäller sitt eget liv.Det finns ju toppform samt viktisarna.Senär det ju även genetiskt.Feta mäns problematik är det väl inte så mycket forskat i.
|
|