|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-05 13:14:00
|
|
megaman |
Och de som har slängt sina identitets handlingar vilket över 90 av de som söker asyl gör bör sättas på första bästa plan hem.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-05 13:37:00
|
|
megaman |
Det är inte konstigt att asylärenden tar sådan tid att utreda när asylanterna gör allt för att motarbeta utredningen. För samma peng som vi slänger på dem skulle vi kunna hjälpa hundratusentals flyktingar i deras hemländer, alternativt ta hit fn utvalda "kvotflyktingar".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-05 13:44:00
|
|
megaman |
Det viktigaste utav allt dock är att humanitära skäl tas bort. Det kanske låter ondskefullt men i slutändan är det mer humant att skicka hem en sjuk än att ha ett system där sjukdom garanterar asyl, vilket får katastrofala följder, med alltifrån självsvält, självplågning till självmord till förgiftning av barn. Asyl skall man endast få på grund av situationen i hemlandet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-05 14:02:00
|
|
Janne B |
Megaman
Svar 1 Detta kan du inte veta. I vissa stater som Somalia existerar inga identitetshandlingar.
Svar 2. I många länder är sådant kaos, fiendskap etc så det går inte att hjälpa där. Gäller stora delar av cemtrala Afrika,Kongo.
Svar 3 Sända hem en sjuk till ett land som inte har sjukvård att erbjuda billigt är en dödsdom. Står du för det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-05 15:46:00
|
|
megaman |
Det är väldigt svårt att ta sig ända till sverige utan någon form av identitetshandlingar typ pass, över 90 som dyker upp saknar passhandlingar. Slutsatsen blir givetvis att det har slängt passen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-05 15:49:00
|
|
megaman |
2. Just därför skall vi hjälpa dom att stävja problem via fn. Men annars har jag inga problem med just kvotflyktingar från riktiga krigshärdar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-05 15:53:00
|
|
megaman |
3. Samtidigt kan man inte ha ett system som uppmanar folk att plåga sig själva och sina medmänniskor. Det är precis det som blir resultatet av humanitära själ. Dessutom är det orealistiskt att tro att svensk skattefinansierad välfärd kan ta hand alla världens sjuklingar. Och vilket liv kan dessa få här? För att inte nämna, skall vi inte skydda svenskamedborgare ifrån smittsamma och livshotande sjukdommar typ aids..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-05 15:57:00
|
|
megaman |
Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett slags faddersystem där empatiska medborgare typ du jan får gå i borgen för dessa flyktingar såväl rättsligt som ekonomiskt. Då skulle samhället slippa bördan.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-05 22:08:00
|
|
Janne B |
Det finns sedan många år utmärkta faddersystem att ansluta sig till.Det gäller barn i Indien och Afrika som man ger en summa varje månad i kanske 15 år. Jag har sett måna reportage om detta i kristna tidningar. Jag delar med mig lite på annat sätt. var så god och kliv på tåget megaman.
|
| |