Varför avvisar krogarna de som ser utländska ut?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-05-03 13:37:00
Emma
Det kan låta grymt att skötsamma fina invandrare blir diskriminerade, men de driver en affärsrörelse och tar inga risker. Fina flickor är heller inte så intesserade av att bli fluktade av spik nyktra förortsinvandrare från t ex Hallunda, dom skrämmer alltså bort det värdefulla klientelet. Vip gästerna, kändisarna är dom också rädda om.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-03 13:40:00
Emma
En lösning kan vara om Staten gör ett eget disco, där alla är välkomna. Då kan dom politiskt korrekta skicka dit deras söner och döttrar, who knows de kanske lyckas para ihop förorten med överklassen och bygga nya broar i mångkulturens Sverige?
Inlägg #3: Postat: 2005-05-04 11:13:00
tomster
Emma, vassa påståenden, har du belägg för dessa? Att om man har mindre invandrare på krogen så är det mindre stök? Jag är för att om man släpper in en person och den personen stökar, då ska man inte behöva ta emot DEN PERSONEN mer. Varför? För tänk om det är så att du bara ljuger, Emma? Dvs invandrare på krogen bråkar inte mer än svenskar särskilt inte om de är nyktra... och därför är krogarnas diskriminering meningslös och bara dålig.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-04 11:16:00
tomster
Då blir det problem tycker jag. Öppen redovisning av reglerna man har på sin krog är önskvärt. Vill man inte ha invandrare på sin krog så fine liksom. Eller tillåt för guds skull krogar att svartlista bråkmakare åtminstone i tidsperioder. Hur som helst, Emma har rätt i en sak och det är att detta är en affärsrörelse och att de inte tar risker. Så om en krögare TROR att han kommer få färre gäster pga mycket invandrare kommer han agera på detta.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-04 11:18:00
tomster
Det är ju inte omöjligt att så är fallet, jag menar, Emma här vill nog förmodligen inte gå på krogen och se mörkhyade, ve och fasa om en av dem skulle gå fram och säga hej på bruten svenska men utan spritandedräkt. Jag tycker det är kul att du misstänkliggör detta att muslimer inte dricker. Vilket ganska många av dem gör, för övrigt.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-04 11:19:00
tomster
Och sen är det kul att du bara tänker på invandrare muslimer, då det faktiskt är så att alla blir diskriminerade, även min kristne chilenske kompis som bara är mörkhårig och har levt hela sitt liv i Sverige. Sättet krogarna agerar på leder även till diskriminering av en annan vän, som förmodligen är mer svensk än jag som är jättesvensk men ser ut som en turk alla turkar trodde han var turk i Turkiet. Det är ett lustigt case, men lite illustrationer.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-04 11:22:00
tomster
Svenskar som går fram, stinker öl, sprit och snus, de är jättetrevliga och helt harmlösa, riktiga gentlemän, anser Emma, mycket trevligare än dessa lömska muslimer som inte dricker utan bara fluktar in svenska brudar i väntan på att få våldta dem brutalt med sina senegalesiska vänner.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-04 11:52:00
Emma
Jag beskrev verkligheten idag, du kan raljera över det men så är det. Ska hudfärgen vara ett "vipkort" till de finare ställena som inte ens vanliga Svensson kommer in på?
Inlägg #9: Postat: 2005-05-04 15:37:00
tomster
Typiskt dig och ganska många andra som debatterar Emma. Men jag gör det enklare och presenterar i punktform obesvarade frågor från mig till dig i denna diskussion. Dina frågor var allmänt formulerade och inte riktade mot mig, men har du frågor svarar jag gärna.
Inlägg #10: Postat: 2005-05-04 15:40:00
tomster
1. Har du belägg för dina påståenden? Du påstår att genom att hålla ner andelen invandrare blir det mindre stök och bråk på krogarna. Har du belägg för det? Har du belägg för det? Var har du hittat den uppgiften? Vem har gjort den undersökningen? Att det är så krögarna TÄNKER när de diskriminerar betyder INTE att det har någon effekt. Troligare är ju att det är som så många här säger: fler invandrare färre svenska tjejer färre killar mindre spritförsäljning.
Inlägg #11: Postat: 2005-05-04 15:42:00
tomster
Det var min enda fråga och den besvarade du inte. Att jag förlöjligade dig får du väl ta, du förlöjligar ju alla du diskuterar med också. Du skrev t.ex. att du fick uppfattningen att Redliner betett sig som en hysterisk kvinna. Jag raljerade inte, jag ställde bland annat en fråga.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-04 15:47:00
tomster
Men sure. Nu ska jag svara på din fråga som du ställt, som den politiker du är, överallt i alla trådar här: nej, hudfärgen ska inte vara ett vipkort. Den ska heller inte vara diskvalificerade. De krogar det handlat om har nekat gäster enbart pga deras hudfärg etc. De släpper alltså in svenskar. Du vet, de du kallar "vanliga svensson", vilka det nu är. Eller menade du folk som inte har råd att gå på krogen? Jag förstår inte ditt resonemang.
Inlägg #13: Postat: 2005-05-04 15:51:00
tomster
En vanlig svensson som klär sig enligt konstens regler, beter sig städat etc, har en chans att komma in. Han är inte garanterad, men han har en chans. En invandrare har ofta inte det, vilket den senare tidens undersökningar visar. Jag har som jag skrivit på annan plats upplevt det firsthand när min chilenske kompis blev beskylld för att vara "för full" av vakten, trots att han var nyktrast i det sällskap av enbart svenskar i övrigt. Hur tror du det känns?
Inlägg #14: Postat: 2005-05-04 15:52:00
tomster
Sen är det så att du hävdar två saker på olika ställen här. Den ena är att krögarna gör så här för att invandrare är stökiga och drar kniv se ovan vilket kan leda till att man blir av med tillståndet. Och sure, man vill ju släppa in folk som inte beter sig som svin. Men sen säger du även att denna diskrimineringen beror på att krögarna VET att svenskar för du bestämmer ju vad "svenskar" tycker, trots att jag inte håller med dig alls inte vill umgås med invandrarna.
Inlägg #15: Postat: 2005-05-04 15:55:00
tomster
Vilket är det då? Är invandrare mer våldsamma på krogen, trots att de som muslimer inte dricker? Eller är det du och dina som inte vill "umgås" med invandrare? Av vilket skäl vill ni inte göra det? Alltså, har du konkreta skäl till varför du absolut inte vill möta en blatte på krogen? Eller är det bägge inte omöjligt? Är då någon av dem sann? Jag har ju inget emot någon kroggäst, bara de är skötsamma. Alltså måste krogarna, för att slippa diskriminera, ha rätt att porta gäster.
Inlägg #16: Postat: 2005-05-04 21:57:00
Emma
Tomster, jag har belägg för mina påståenden men jag har ingen skyldighet att ställas till svars inför dig likt en åsiktspolis. Jag vet händelser som fick flera klubbar att börja med medlemskap för att på ett snyggt sätt kunna hålla borta fel kategori av besökare som "förstörde stämningen" och hotade att tillstånden och att de sena öppettiderna kunde dras in om du följt debatten genom åren.
Inlägg #17: Postat: 2005-05-04 22:10:00
Emma
Dörrvakterna på dessa ställen har klara instruktioner, vilka som är välkomna in på stället. Gör dom missar, blir det genast krismöten. Jag tänker inte hänga ut personer offentligt i branschen, bara för att få dina åsiktspolisbehov tillfredställda. Detta är en naturlig utveckling i ett hårt mångkulturellt samhälle.
Inlägg #18: Postat: 2005-05-04 22:15:00
Emma
Tidigare har det effektivaste sättet att hålla undan drägget, varit att ha höga inträdesavgifter. Men som sagt, det finns massor av ställen som släpper in vilka som helst för att tjäna en extra krona, där kan du känna dig hur mångkulturell som helst.
Inlägg #19: Postat: 2005-05-04 22:17:00
Emma
Men tar du med ett stort gäng grabbar utan kvinnligt sällskap, då kan de stoppa er på vilket ställe som helst och skylla på fylla eller något annat oväsentligt för att slippa er. Och om ni har förfestat och redan är på lyran, då är risken stor att ni inte kommer in heller av den anledningen.
Inlägg #20: Postat: 2005-05-06 20:12:00
Inger Olsson
Emma: Det där var väl att ta i? Om ett "stort gäng kvinnor" tjejer kommer utan manligt sällskap - blir de då insläppta? Hemska tankar du har om det motsatta könet! Och hur kan du veta att dessa kvinnor är ointresserade av "blattar" som du visst kallar dem? Utomlands duger dessa "blattar" i alla fall mycket väl för dessa "fina" flickor.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...