|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-03 13:12:00
|
|
peppesson |
Hur som helst är det fel att diskriminera och jag anser att man borde hota de med serveringsförbud i ett halvår ifall de diskriminerar en enda gång så kanske de där gorrilorna lär sig. De sorgliga är att många av de diskriminerande krogarna ägs av andra invandrare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-03 17:07:00
|
|
Biff |
Om personalen har erfarenheter av att invandrare generellt sett bråkar mer inne på krogarna, är det inte diskriminering att kontrollera dem noggrannare. Man ska även tänka på att "undersökningen" gjordes av ett gäng unga juridikstudenter som troligen inte har så värst stor kunskap om diskriminering annat än just lagens formulering.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-04 11:05:00
|
|
tomster |
Frågan är då: har de erfarenhet av detta eller är det en fördom? Har krogar rätt att välja gäster? På vilka grunder som helst? Felaktiga grunder dvs "invandrare bråkar mer" fast de inte gör det, vilket jag inte vet något om huruvida de gör? Om en krog är öppen för allmänheten så måste vi nog vara lite strikta med hur de får välja sina gäster annars är den inte öppen för allmänheten. Vill de ha slutet sällskap så kan de ju.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-04 11:11:00
|
|
tomster |
De kan ju ha som krav att man har svenskt medborgarskapi tre generationer om de vill, bara de redovisar det öppet. Det är smyget jag inte gillar. Säg det öppet: vi vill ha max 10 invandrare på vår krog, det motsvarar en bra mix. Våga!
|
| |