Varför avvisar krogarna de som ser utländska ut?

Inlägg #1: Postat: 2005-05-04 10:49:00
tomster
Allt är väl kombinationer av allt. Problemet med diskriminering är ju generaliseringen. Jag har själv varit med om att en chilensk kompis, nyktrast i sällskapet, blivit anklagad för att vara för full för att komma in, som ENDA person i sällskapet. Alla andra var svenskar. OK, så krogen kanske hade 3 dåliga erfarenheter av chilenare sen tidigare... men min polare var inte de. Han är en skötsam kille. Så... hur kul är det liksom?
Inlägg #2: Postat: 2005-05-04 10:51:00
tomster
Krogar borde få porta vem de vill genom att svartlista och ha register. Varför inte? Person A går på krogen, svinar, ställer till ett liv, skrämmer bort gäster, pissar i en blomkruka. Varför ska han få komma tillbaka någonsin? Skulle man släppa in folk som beter sig hur som helst i sitt hem? Men då ska allt vara HELT öppet, en person som svartlistats ska kunna se detta och få angivet varför. Svartlistningen kanske kan vara tidsbegränsad också.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-04 10:53:00
tomster
Då betyder det att krogar MÅSTE släppa in alla som INTE är svartlistade, allt annat är då diskriminering. Om de hävdar gästlista eller medlemsskap, då ska detta vara tydligt angivet i entrén och då får krogen heller inte släppa in folk som inte är medlemmar eller inte är på listan. Allt detta kan kringgås, givetvis, men om man ger krogarna ett verktyg att stänga av bråkmongon, då kanske de inte behöver smyga med sina behov längre?
Inlägg #4: Postat: 2005-05-04 10:54:00
tomster
Sen tror jag att krogarnas diskriminering enbart är en sak de sysslar med för att de tror eller så är det kanske tom att svenska gäster fortfarande i majoritet ni minns med sina fördomar inte vill gå på krogar med mycket invandrare. De sysslar ju med det de gör för att tjäna pengar, så om de tror att så här ligger det till så kommer de givetvis agera på det.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-06 03:21:00
Redliner
hur mycket pengar ska man behöva spendera för att hudfärgen ska passa?
Laddar...