|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-01 14:40:00
|
|
Beckisbarnet |
Bra kommentar Anna!
Tyvärr är det tydligt att Suzanne föredrar JA-sägare framför NEJ-sägare eller de som ifrågasätter. Du satte verkligen fokuset här- att förklara vad feminismen är inte alls är så enkelt som man kan tro. Ta tex sufragetterna i England, det var feminister som kämpade för rösträtt mm..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-01 22:25:00
|
|
Sunny |
Anna: Jag tvivlar på att medvetenheten är så väldigt stor?
BeckisB : Jag demonstrerade själv för fri abort o smärtlindring vid förlossning mellan 70-75.
För rätten till delad vårdnad för fäder vid skillsmässsa mellan 70 o 78.För rätten till bra daghem åt alla barn.
För rätten att behålla mitt efternamn vid äktenskap sedan jag blev myndig. Inte behöver vi gå tillbaka till sufragetterna.
Däremot frågar jag varken femenisterna eller någon annan hur jag ska leva mitt liv: det vet ju bara jag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-03 16:51:00
|
|
Chris.X |
Go Sunny! Man behöver inte vara feminist för att vara för jämställdhet. Lika lite måste man vara kommunist för att vara för rättvishet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-03 19:18:00
|
|
Sunny |
Helt rätt Chris!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-04 22:30:00
|
|
Friskytten |
För övrigt är jämställdhet lika stor bluff som feminism. Tanken på jämställdhet, ja själva ordet som uppfanns av någon feminist på sextio eller sjuttiotalet, bygger på att män och kvinnor är likadana men så är det ju inte. Jämlikhet är det som vi vill ha! I jämlikhet kan människor vara helt olika men ändå ha samma värde!
|
| |