|
Inlägg #41: Postat: 2005-04-30 00:41:00
|
|
AlfVerner |
35>"Är du förvånad eller glad över att Runar vek ner sig?" -Ingetdera. Jag är ursinning över att en betydelslös charlatan får massmediautrymme överhuvudtaget. Kvällspressen fullständigt flödar över av talanglöshet. Jag skiter fullständigt i Runar Sögård och hans förvirrade livssyn, däremot kan jag respektera hans förmåga att lägra två erkänt vackra kvinnor. Men jag tycker det räcker med det som en notering.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2005-04-30 00:41:00
|
|
Calle Z |
: Tja du? Har psyk avdelningen öppet i din stad?
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2005-04-30 00:52:00
|
|
Calle Z |
Om dom har det? Så snällla sök hjälp. I all din "jag vet som regel bäst" gör det..
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2005-04-30 17:14:00
|
|
AlfVerner |
>43 Jaha, det var det som menades med att värna om yttrandefriheten, att rekommendera "motståndare" till mentalsjukhus...vi har sett det förr i historien, så känn dig inte ensam. Varje totalitär stat med självaktning utnyttjar psykvårdsinstitutet.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2005-04-30 17:17:00
|
|
AlfVerner |
Runar snurrar kring sin egen axel när han förväntas stå upp för yttrandefriheten och du skickar folk till psykvården. Jag tror "debatten" är avslutad.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2005-05-01 09:49:00
|
|
AlfVerner |
0>Ingen skall behöva utsättas för mordhot pga av ett uttalande om en religion. 2005-04-27 21:32 43>Har psyk avdelningen öppet i din stad? 2005-04-30 00:41 ...- 3 dagar av ickedebatt tog det för Calle Z att sparka sig själv i röven. Det är klart min retorik är STOR KONST.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2005-05-01 14:18:00
|
|
Sunny |
Aöf: Ingen förnekar väl att M förlovade sig med 6 åriga Aisha o at de gifte sig när hon var 9 år? M var då 50. Vad man sedan anser om saken är en smakfråga.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2005-05-02 04:01:00
|
|
AlfVerner |
47>Calle Z:s debatt just i denna sträng handlar om YTTRANDEFRIHETEN, där Calle Z åter vill öppna upp mentalsjukhusen för oliktänkande. Övergrepp som hänt i skydd av religionen genom åren är oändlig, senast tog krigsförbrytarna Busch/Blair sin "Gud" och startade slakten i Irak, både av sina egna och Irakier. Religion är ett problem överhuvudtaget och jag tror det hade varit bättre om Runar plockats in för en avprogrammering.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2005-05-02 22:36:00
|
|
Calle Z |
AlfVerner. I din oändliga intellektuella visdom så förstod du mina svar 42 och 43 helt fel! För tillskillnad mot dig så anser jag att även en sådan som du givetvis skall få skriva och ha åsikter om vad du vill. Jag såg det bara ur ett medmänskligt perspektiv när jag skrev svar 42 och 43. Tro mig!
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2005-05-02 22:42:00
|
|
Calle Z |
Ditt svar 39. Det säger ju liksom allt! Men det är klart, har man en sådan bild av sig själva som du tycks ha. Då förstår man inte när en medmänniska vill ens bästa. Ha ett fortsatt trevligt liv i din lilla värld. Må din enligt egen utsago mästarhand dansa över tangentbordet. Bara jag slipper läsa skiten så...
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2005-05-02 23:06:00
|
|
Calle Z |
Sunny. svar 47. Visst var det så. Men i Sverige idag så är islam en helig ko som inte får diskuteras eller kritiseras! Trots att den är enligt media och politikerna en fredlig och ytterst tolerant religion! Gifter en 54 årig man sig med ett flickebarn på 9 år, så har vi idag ett namn på detta.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2005-05-03 08:20:00
|
|
AlfVerner |
51>Helt underbart. Jag har inte bara lockat fram din verkliga inställning till yttrandefriheten, jag har även plockat fram din generalisering av Islam. Högerjudar, militanta musslimer, högerkristna Runar är samma skit. Aggrerssiva och ickerepresentativa och tvekar aldrig att spela med "sin GUD, den enda", för att demonisera sin fiende och vinna egen makt. Det är PRECIS det som Runar gör och som du stödjer, under täckmanteln att du stödjer "yttrandefriheten".
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2005-05-03 08:27:00
|
|
AlfVerner |
RUNAR står INTE upp för någon yttrandefrihet. Däremot plockar han poänger hos "högerkristna" och försäkrarr sig om en plats bland cocktailglasen. "54 årig man sig med ett flickebarn..." -Jaherrandadedudandedå. Hur många 100 år sen är det? Borde han inte hellre diskutera alla konfirmandavsugna katolska präster IDAG?? Eller föredrar han att ligga på knä med diamantringar och kyssa Påvens han?
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2005-05-03 08:34:00
|
|
AlfVerner |
Sammanfattningsvis: Till alla "troende försmlingsmedlemmar i alla läger": Det är möjligt att Gud finns, men absolut inte i den institutionaliserade form som er respektive försmlingspastor hävdar. Det är människor som skrivit era biblar och det är människor i alla tider som utnyttjat "det oföklarliga" och människors vilsenhet för sina egna politiska syften. Råttan Runar är inget undantag.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2005-05-03 08:49:00
|
|
AlfVerner |
...ej heller Calle Z, som inte kan låta bli <51, för vad jag förstår så är Billy Butt en sekulariserad musslim och den gruppen är ganska stor, d v s vanligt folk som vill leva vanliga liv, med samma enkla drömmar som vilken svensk medelmåtta som helst läs Calle Z.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2005-05-03 08:49:00
|
|
AlfVerner |
Skulle man ta upp t ex musslimers aggressivitet i Sverige, så har det inget med religionen att göra utan deras klasstillhörighet, ett trasproletäriat som slåss i sitt utanförskap för sin överlevnad. Att dessa människor skulle ta skit från ett överklassyngel som Runar är naturligtvis helt orimligt. Och ändå gör man det, fast jag tror andra svenskar får betala priset eftersom de generaliseringera som dumhuvet Calle Z gör, också görs bland motsvarande musslimer.
|
| |