Socialstyrelsens dubbelmoral mot bögar

Inlägg #1: Postat: 2005-04-27 02:25:00
Emma
Det hela är inte så krångligt, det har med verkligheten att göra.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-27 02:27:00
Emma
Det tar ju tid innan Hiv kan upptäckas i blodet, därför tar Socialstyrelsen sitt ansvar och nekar denna utsatta grupp. Det vore oansvarigt annars.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-27 02:32:00
Emma
Billy, du har överreagerat med din artikel, du har blivit ett offer för kvällstidningsjournalistiken. Tänk på mottagarna av organen och blodet, deras rättigheter väger tyngre och de ska inte utsättas för onödiga risker för att Billy Butts kompisar ska få sina egna behov tillfredställda.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-27 02:35:00
Emma
Tänk att ett småbarn som blodtagare kan få ökad risk att smittas med HIV om dessa givarregler skulle ruckas på. Hemsk tanke, stackars barn.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-27 02:55:00
Billy Butt
Till Emma - svar 3...Jag har inte alls överreagerat. Det är klart att ingen vill bli smittad av HIV. Poängen är dock att alla som ger blod testas för HIV. Varför ska en bög som INTE har HIV inte kunna donera blod? Åke Wilhelmsson har INTE HIV - varför ska han då särbehandlas negativt? Fattar du nu?
Inlägg #6: Postat: 2005-04-27 03:08:00
Emma
Nu vet jag inte exakta tiden det tar innan de kan upptäcka HIV i blodet sedan smitt tillfället. Men det handlar om månader, närmare 6 månader. Så testen är INTE tillförlitliga. För övrigt kan jag nämna att din käre vän Åke Wilhelmsson, försökte ragga upp en yngre arbetskamrat till mig när han var på samma fest inte nyligen dock, och Åke brukar bli bjuden på många fester, så du bör veta vad jag menar. Socialstyrelsen vet vad dom beslutar om.
Inlägg #7: Postat: 2005-04-27 03:18:00
Emma
I USA har det också kommit en skrämmande utveckling tillväga, då främst unga homosexuella i bl a New York och San Fransisco är struntar helt i att skydda sig och hävdar att HIV är ofarligt, de till och med sprider HIV medvetet. Jag tror det var 60 minutes som gjorde reportage om det. Tänk om dessa trendsättare sprider sina trender till den svenska homoscenen?
Inlägg #8: Postat: 2005-04-27 10:56:00
Billy Butt
EMMA! Nu får du skärpa dig Svar 6 ovan Har inte Åke Wilhelmsson all rätt i världen att "ragga" upp någon eller ska vi börja med en moraldebatt här oxå? Vad har hans gamla ragg med detta att göra? Har inte du själva några gamla "ragg" i garderoben? Komigen nu!Du gör samma som Soc - du tror att alla bögar är lösaktiga!
Inlägg #9: Postat: 2005-04-27 11:12:00
Emma
Han/hon om någon har en förhöjd risk att drabbas av HIV om han "leker livet" med unga homosexuella. Han/hon är inte direkt okänd och bör ha lätt för sig om han/hon skulle vilja ha lite kul. Jag förstår varför Socialstyrelsen tagit deras beslut och det baseras på erfarenhet och statistik/fakta. Det finns också andra sjukdomar som drabbar denna grupp mer än andra. Visserligen håller jag med dig om att alla som åkt till t ex Tailand de senaste året bör uteslutas också främst män då.
Inlägg #10: Postat: 2005-04-27 11:21:00
Emma
Billy, du brukar skriva jättebra artiklar, men den här artikeln är inte en av dom. Skulle vara kul att se en ytterligare "jag hade fel" artikel efter denna för du har jättefel. Spelar ingen roll att dina kompisar blir sårade/drabbade men detta är mycket större och allvarligare fråga än den som berör dom. Den handlar om hälsa och då har denna myndighet ansvar att skydda våra medborgare så gott de bara kan.
Inlägg #11: Postat: 2005-04-27 16:04:00
Billy Butt
Men jag har inte fel kära Emma så du kommer aldrig att läsa en "förlåt-artikel" i detta ämne. Det är nog DU som är mediepåverkad därför att dina kommentarer genomsyras av en uppfattning om att Lars Åke och andra kända bögar är lätta på foten och att de kanske har HIV. Komigen nu Emma - det är DU som har fel. Acceptera det!
Inlägg #12: Postat: 2005-04-27 18:42:00
Emma
Du skrev denna atikel efter att DU läst en snyftarhistoria om Lars Åke i kvällspressen. Därför genomsyras DIN artikel av denna snyftarhistoria. Jag har inte läst någon artikel någonsin att kända bögar är lätta på foten.
Inlägg #13: Postat: 2005-04-27 18:52:00
Emma
Som jag skrev ovan, så har jag också själv sett Lars Åke ute på krogen och kändisfester genom åren, jag tror inte han är den ängeln du försöker framställa honom som. Vi har olika uppfattningar i den frågan. Visserligen är det ett litet sidospår i denna fråga men ändå viktigt att markera att jag inte håller med dig att han är helt riskfri.
Inlägg #14: Postat: 2005-04-27 18:55:00
Emma
Billy, sedan när blev du en springpojke åt pk eliten?
Inlägg #15: Postat: 2005-04-28 05:33:00
Billy Butt
Emma: Nu sätter jag punkt för denna diskussion med dig med följande ord: Jag har inte sagt att Lars Åke är en ängel! Jag har heller inte bara läst om detta i pressen. Jag har vänner som är bögar och alla har snackat om detta med blodgivningsproblem under de senaste månaderna. Och till sist: Jag känner knappast Lares Åke - han är en bekant - inget mer. Jag har ingen anledning att ta honom i försvar.
Inlägg #16: Postat: 2005-04-28 05:34:00
Billy Butt
Nu sätter vi punkt - och Emma ... när jag säger punkt då menar jag PUNKT! Okej. ha det så bra.
Inlägg #17: Postat: 2005-04-28 22:03:00
Emma
Jag tror mycket av dina åsikter i din artikel och dina kommentarer grundar sig i att du missförstått att nysmittade faktiskt kan slinka igenom de rigorösa testerna. Jag förlåter dig Billy, för dina brister. Bättre lycka nästa gång.
Laddar...