|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-26 10:05:00
|
|
radonhus |
Vi saknar dig redan!
Här på Irland är det rökförbud sedan något år och det funkar hur bra som helst! Man luktar inte skit efter en kväll ute, och alla som vill röka går till en uppvärmd utomhus "smoke-garden" som finns på nästan varenda pub.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-26 10:59:00
|
|
Anna Drangel |
Smoke-Garden, det låter nästan romantiskt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-26 11:07:00
|
|
Eric Jönsson |
Svar 1: Det är väl förmodligen så det kommer att få bli här också, givet att det inte blir för dyrt infravärme är dyrt i vårt kalla land, och rökarna kommer att dricka mindre pga av den faschistoida bestämmelsen att ingen förtäring få ske på dessa platser - något som knappast kan motoiveras med annat än påtvingad "välvilja"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-26 11:11:00
|
|
Eric Jönsson |
Initialt förutspår jag att ansökningarna om utökning av uteserveringar kommer att explodera. Och därutöver kommer trottoaren utanför krogarna översållas av folk och fimp - vilket kommer leda till en del förrvirring bland folk osm vill in: stället är fullt enligt vakten, men lokalerna halvtomma eftersom halva klientelet står utanför desamma...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-26 11:15:00
|
|
Eric Jönsson |
Vill man ha en bild av hur det kommer att blir kan man besöka några krogar i Kalifornien, där ytterväggen ofta tenderar att ha "flyttats in" några meter, för att skapa en delvis öppen "smoke garden" som ska uppta så stor del som möjligt av ytan. Funkar? Jovisst. Kul? njae...
Detta är iofs möjligt endast för att servering är tillåten och klimatet tillåter det - utvecklingen i Sverige blir nog delvis en annan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-26 15:09:00
|
|
Marcus |
Det handlar inte om pek-pinnar, det handlar om att folk som inte röker skall slippa rök, är det så svårt att förstå?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-26 18:16:00
|
|
Fowler |
håller med marcus för första gången. 1:a juni kommer jag fira, äntligen!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-28 00:05:00
|
|
peppesson |
Åk du till Tyskland, de är minsann förståndigare där. Tänka sig att förbjuda folk att förgifta andra kloka människor?! Vi kommer sakna din cancerspridande rök sååååå mycket.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-28 23:05:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag tror inte det kommer bli så dramatiskt mer rökstoppet. Det är nog bara så att alla rökare tror att dom är i majoritet, men det stämmer ju inte. Själv feströker jag, men är glad att slippa göra det nu när jag går på krogen i fortsättningen. Rökning är ju trots allt nästan bara av ondo.
|
| |