Hur vet man att "Kalla fakta" är kalla fakta?

Den här tråden diskuterar artikeln Hur vet man att "Kalla fakta" är kalla fakta?.
Inlägg #1: Postat: 2005-05-01 10:54:00
Beth4020
vad är sanning, Angus? Att ventilera inom sig själv och sedan ta fasta på det som känns bra är kanske vägen till saning. rent konkret kan man reflektera, ifrågasätta och sedan ta till sig det som känns okej. men om det är den totala sanningen vet ingen. Sanningen är subjektiv, tycker jag.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-01 11:34:00
Anna Drangel
Bra, välbalanserad o läsvärd text!
Inlägg #3: Postat: 2005-05-01 11:39:00
Annika Lundgren
Jag var i nöd och skulle sälja de ägodelar som inte var nödvändiga. Jag hade svårt med två saker som jag hade fått av två personer som nu var döda men hade betytt mycket för mig.
I min ångest fylldes bostaden upp av ett ljus och jag fick en känsla av att jag kunde sälja sakerna därför att givarna redan fanns i mitt hjärta.
De närmaste dagarna undrade flera ifall jag hade träffat en ny man eftersom jag lyste så, men jag svarade att jag hade fått uppleva en del av sanningen.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-03 07:40:00
pros
En sak är säkert.
Tro aldrig på media utan bilda dig en egen uppfattning.
Den undersökande journalistiken i Sverige har mycket av sensationalistis journalism i sig.
Man vinklar och i vissa fall ljuger eller utesluter sådant som man ej anser vara av "intresse".
Inlägg #5: Postat: 2005-05-03 16:33:00
Chris.X
Bra artikel! Det finns folk som påstår att sanningen kan variera och/eller att sanningen är godtycklig eller t.o.m. att det finns flera olika sanningar. Med en dåres envishet vågar jag påstå att det finns _en_ sanning. Den må vara komplex, nyanserad och i stort sett omöjlig att få reda på, men det finns en sanning. Varken mer eller mindre.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-06 10:30:00
Michael Lundahl
Fråga: Hur vet vi att "Kalla Fakta" är Kalla Fakta? Svar: Det vet vi inte alls. Förhandsgranskning är förbjudet. Att söka upp journalisters källor är förbjudet. Granskningsnämnden är tandlös och långsam. Så kort sagt: Vad du än gör, håll dig vän med journalister... för de kan sänka dig om de så vill.
Laddar...