|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-25 20:52:00
|
|
Anna Drangel |
I helgen kände jag röklukt från grannar som eldade. Tyvärr inte bara naturmaterial utan även plast verkade det som av lukten. Sånt skulle det vara dödsstraff på.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-25 22:02:00
|
|
Daniel Wijk |
Och metall mot griffeltavlor, fan så det låter. Dödsstraffa dom bara! ;-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-25 22:07:00
|
|
Anna Drangel |
Eller folk som säger "liksom" flera ggr i samma mening. Dom borde offras på valborgsmässoafton...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-26 08:40:00
|
|
MdaG |
Låt oss inte glömma de som krossar glasflaskor på gatan, så lilla jag får punktering på cykeln... *morr*
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-26 08:47:00
|
|
Marcus |
Problemet är egentligen inte krogen, jag störs inte så mycket på krogen, men när jag 8 på morgonen skall andas in det första ljuva underbara andetaget av den fortfarande kvarvarande nattluften blandat med morgonluft under en himmel av gryning.. och plötsligt får känna rök.... det gör mig så illa berörd... man är beredd på något underbart och får plötsligt andas in någon annans ångest och dåliga levene... som att få en klunk av en alkoholists morgonöl... blääää-- vidrigt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-26 08:49:00
|
|
Marcus |
Om ni bara hade kunnat röka så som vanliga människor dricker alkohol. Till fest! efter maten, men inte varje dag på varje tunnelbanestation och bara när ni är ute och går på gatan. Ni brukar ju inte cigarretter, ni missbrukar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-26 18:07:00
|
|
Chris.X |
Marcus: Hehe, jaa som icke-rökare förundras, förvånas och förbluffas jag ständigt över vad rökare är beredda att göra för att få röka. Det känns verkligen som om de beroendeframkallande ämnena i cigaretterna verkligen, verkligen fungerar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-26 20:09:00
|
|
Anna Drangel |
Jo, nog funkar cigberoendeframkallningen. Funderar bara på vilket ramaskri det skulle bli om man inte kunde köpa alkohol på krogen. Även om man inte kan hävda med samma enkelhet att det påverkar omgivningen - så skulle man kunna hitta tusen andra argument för att förbjuda den.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-27 11:17:00
|
|
Marcus |
Du missar målet hela tiden Anna. Jag störs inte det minsta av alla alkoholister som sitter och dricker utanför Systembolaget när jag skall gå förbi till tunnelbanan. Det vill säga jag störs inte av deras _alkohol_ för jag behöver inte smaka deras alkohol klockan tio en förmiddag eller åtta på morgonen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-27 11:20:00
|
|
Marcus |
Men röken från cigaretter TVINGAS jag dra in bara jag jag går utanför dörren eller bara går på en gata i Stan. Kan du förstå att detta är ett problem? Skulle du vilja dricka ur en alkoholists ölburk mitt på dagen?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-04-27 11:21:00
|
|
Marcus |
Eller kanske tvingas dricka lite Marinella från en annan alkoholist när du nyduchad kommer ut från gymmet. Det är inte skönt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-04-28 23:02:00
|
|
Beckisbarnet |
Bra med rökförbudet, eftersom då kan ju fler folk lära sig sluta röka. Eftersom de flesta som är rökare mer eller mindre är slav under rökningen och eftersom de flesta rökare vill sluta röka så borde ju rökförbudet vara välkommet..eller?
|
| |