Feminismen bär skulden till att vi mår så dåligt

Inlägg #1: Postat: 2005-04-23 14:39:00
Unto S
”Hon vägrade eftersom de ju var jämlika, sprungna ur samma jord, och lämnade Adam och Paradiset. Adam vände sig till Skaparen och bönade om hjälp för att få henne tillbaka och Skaparen skickade tre änglar för att tala henne tillrätta. Om hon kom tillbaka skulle allt vara som förut d.v.s. hon skulle foga sig och se på Adam som på sin Herre, men hon skulle inte bli straffad för sin flykt.”
Inlägg #2: Postat: 2005-04-23 14:39:00
Unto S
”Om hon inte vände tillbaka skulle hon för evigt bli förvisad och få leva som en demon i öknen och varje dag skulle hundratals av hennes barn dö i barnsäng eller i hunger.
Men Lilith vägrade gå tillbaka som slavinna till sin egen tvilling, till den man som var halva hennes jag. Det var då Skaparen gav Adam en ny fru, en Eva, en kvinna som gärna utplånar sin personlighet för att stå vid Adams sida.”
Inlägg #3: Postat: 2005-04-23 14:40:00
Unto S
”Som sagt, Eva skapades av Adams revben. Världens kvinnor, hur länge accepterar ni att vara gjorda av mannens revben? Hur länge utplånar ni er personlighet, hur länge accepterar ni våldet mot er? Kasta bort Evas mantel, det är dags att klä er i Liliths kläder. Adam och Lilith skapades samtidigt, som tvillingar, ur jordens stoft. De var jämlika, sprungna ur samma jord.”
Inlägg #4: Postat: 2005-04-23 14:42:00
Unto S
Lilith var den första feministen vad jag förstår och inte bara Adams första hustru! Dagens antifeminister är säkert överens med vokabulär som används i beskrivningen av Lilith : ”I ormens gestalt, som en demon som levde tillsammans med djävulen och att hon är modern till trolska älvor, häxor mm. samt nattmaran själv.”
Inlägg #5: Postat: 2005-04-24 10:40:00
Björn_T
Evolutionsteorin står inte högt hos dig antar jag...
Inlägg #6: Postat: 2005-04-24 19:16:00
Daniel Wijk
Man behöver varken bevis eller riktig vetenskap om man är feminist och har tro. Typ...
Inlägg #7: Postat: 2005-05-01 22:27:00
Sunny
Unto: Lillith var min barndoms idol: Hon fick Eva att verka så ointressant.
Laddar...