Vi har inte råd med någon Fatwa i Sverige

Inlägg #1: Postat: 2005-04-25 14:08:00
Jonas Liljeström
Runar må inte vara "psykopat", men däremot är han en publicitetskåt charlatan vars uttalanden bevisar att han inte vet ett dugg om andra religioner än den han själv påstår sig förespråka om ens det! Jag har inget emot provokatörer, så länge deras provokationer har ett visst mått av stil, intelligens och integritet. I Runars fall lyser allt detta med sin frånavro, och jag tycker det är underbart att det för en gångs skull slår tillbaka på honom själv.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-26 01:17:00
Calle Z
Jonas. Så enligt dina normer så bör lagen om yttrandefrihet utesluta "publicitetskåta charlataner"? Vem står där näst på din lista? Vilka du vill utesluta efter det? Vilka är enligt dig dem som man får mordhota? Som du vidare kan tycka att det är befogat, underbart att mordhota? Pga av att man sade vad man har rätt till i Sverige år 2005?
Inlägg #3: Postat: 2005-04-26 01:50:00
Jonas Liljeström
Det finns inget underbart med mordhotet i sig. För övrigt räknar jag kallt med att det aldrig ens kommer att göras en ansats att omsätta det i handling. Precis som fallet var med Runars uttalande i sig, är det antagligen en relativt obetydlig händelse som har blåsts upp till orimliga proportioner av kvällstidningarna. Om du läser min kommentar till Johannes Jakobssons artikel "Runar och en fatwa?" kommer du att förstå varför jag gottar mig åt att han för en gångs skull får stå med rumpan bar.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-27 13:43:00
AlfVerner
"slår tillbaka på honom själv"?? Har han någonsin fått mer gratisreklam än genom detta uttalande? Naturligtvis har detta stärkt hans position i den historielösa degenerationen, de religiösa primalfanatikerna vars huvudsakliga argumentation består av tungomål och en själsuggererad hysterisk uppfattning om att "Gud finns, så hårt driven att han till slut dykt upp...
Inlägg #5: Postat: 2005-04-27 13:44:00
AlfVerner
...i form av Runar. Sögård. Det finns inget hopp. Absolut inget hopp.
Laddar...