|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-22 19:17:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Hehehe, man kan juh inte annat än tycka just den biten är lite rolig, sen vilken färg penisen är spelar ingen som helst roll.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-22 20:47:00
|
|
Calle Z |
Schmidt för med sin briljanta nåja analys upp debatten på oanade höjder! :
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-22 20:51:00
|
|
Calle Z |
Sherlock Schmidt får vidare ett intryck av att de som upprör är en bild av Rytel med en svart penis i munnen! Enastående jobbat Schmidt..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-23 12:11:00
|
|
stålis |
Nej, Schmidt, och det borde du fatta om du tänker efter - jag är ganska "livsstilsliberal", till skillnad från många andra *uttalade* invandringskritiker, och bryr mig inte om ett smack om i fall vita bolar med svarta, utan det är när det kombineras med ett oresonligt hat mot alla "vita" av manskön.
Då blir förtjusningen i svarta män, som i Joannas fall, bara ett tecken på rasism. Men jag vet, att du inte bryr dig om den sortens rasism och sexism!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-23 12:13:00
|
|
stålis |
Naturligtvis förutsåg jag din reaktion, och hade med det i ett annat utkast. Men hade faktiskt trott att det var en kvinna som skulle svara så. Många kvinnor tänker i sådana banor, tycks inte
fatta det här med principer, logik och konsekvens.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-23 12:15:00
|
|
stålis |
Jan Myrdal skrev för en massa år sen samma sak i Veckojournalen när han diskuterade Strindbergs "Fadren" tt många kvinnor inte fattade ett dugg, att de trodde att det hade med svartsjuka och patriakat att göra. Saknade alltså fantasi nog att tänka på parallellen att få sitt barn bortbytt på BB.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-23 12:18:00
|
|
stålis |
Jag tar upp detta för jag tänker i större sammanhang än enskilda fall. och på mitt engagemang som ett flerfrontskrig för att slå hål i den
vänsterhegemoniska muren. Då gäller det att aldrig undvika strid med Fi när man påträffar honom/henne i fält. Varje tillfälle till skärmytsling bör tas tillvara.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-23 13:15:00
|
|
stålis |
Rättelse: Månadsjournalen nr. 9 1994.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-23 15:51:00
|
|
Jan Schmidt |
Jag, personligen, är ju övertygad om att Joanna Rytel säger det hon säger och gör det hon gör för att provocera - och då står det en ju fritt att låta sig provoceras eller inte. Personligen blir jag inte provocerad, kanske för att jag inte känner mig träffad...:-
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-23 19:11:00
|
|
El Guatusi |
Har personligen inte en aning om vem Rytel ar eller i vilket sammanhang hon visat upp sin ars amatoria, men det ar val tydligt att bittervanstern fatt monopol pa nagot sa viktigt som jamstalldhetsdebatten. Med ett enda resultat: polarisering, demagogi, pajkastning och olasliga kultursidor i kvallspressen. Verkligt progressivt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-04-23 19:26:00
|
|
El Guatusi |
Forresten: "Jag förundras över hur de söta kritvita karlarna tänker". Kritvita? "Vita" ar val alltsomoftast snarare "rosa" i fargen? Ett rent sakfel m a o...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-04-23 19:56:00
|
|
stålis |
Schmidten; jag känner mig inte träffad om du syftar på snoppstorlek el. popularitet bland damer, utan det här handlar faktiskt om ngt annat.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-04-23 19:58:00
|
|
stålis |
Håller med El Guasti heter du det verkligen?: vit är ju liksom missvisande, men se utmärkta "Biko"! En vit sydafrikansk domare frågar varför han kallar sig svart, när han eg. är brun. Biko svarar "varför kallar du dig vit, när du eg. är grisskär".
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-04-23 20:02:00
|
|
stålis |
Men bortsett från det: El Guatusi fattar nog, liksom Schmidt, vad jag vänder mig emot. Att det är tillåtet att dissa vita män, men inte färgade. Ja, jag är faktiskt övertygad om att ni båda håller med om att det är fel. Till Schmidt speciellt: det är det som jag retar mig mest på alltid: dubbelmoral!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-04-23 22:55:00
|
|
Jan Schmidt |
Ståhlberg: Nej, jag syftar inte på snoppstorlek! Hade vi levt i Ghana eller Burundi eller var fan som helst där sådana som du och jag är i minoritet, hade jag kanske rent av hållit med dig. Men nu befinner vi oss i Sverige, i västvärlden, där vita män är i majoritet och där vita män sitter på makten. Och då får du ursäkta, men då tycker jag att ditt gnäll över vad ett par barnsliga fruntimmer gör och skriver känns synnerligen omotiverat och gnälligt!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-04-24 11:56:00
|
|
El Guatusi |
Visst, Stalis, det ar journalism pa babianniva det som Kazmierska sysslar med och dessvarre verkar den har typen av fladderpladder vara en modefluga i Sverige just nu.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-04-24 11:59:00
|
|
El Guatusi |
Men a andra sidan: om nu dessa personer har sa arligt varma kanslor for alla svarta sa ar det inget att ironisera over. Jag ar overtygad att de upprorts och protesterat a det vildaste at folkmordet i Darfur senast samt Ruanda och Kongo tidigare. Ar det nagon som tror annorlunda?
|
| |