Feminismen bär skulden till att vi mår så dåligt

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2005-04-24 10:30:00
Beckisbarnet
Svar 38:
Jag har inte skrivit något fel. Jag skrev att själv behöver jag inga förutbestämda dogmer för att kunna bete mig.
Inlägg #42: Postat: 2005-04-24 10:32:00
Beckisbarnet
Marcus,
jag har ännu ej hört npågon förklaring från dig. Antagligen har du hörsammat mitt tidigare råd till dig och valt att knipa käft istället för att ge dig in i en diskussion som du aldrig kommer att klara. Bra så!
Inlägg #43: Postat: 2005-04-24 10:33:00
Beckisbarnet
Ett råd till dig för framtiden:
Tänk efter nästa gång innan du börjar att spy galla över andra människor. Det är bra både för andra och dig själv, och då framförallt dig själv.
Inlägg #44: Postat: 2005-04-24 12:33:00
Biff
Beckisbarnet, jag behöver heller inga dogmer, men tar gärna emot tips om hur man charmar det motsatta könet :
Inlägg #45: Postat: 2005-04-24 12:39:00
El Guatusi
Sourze ar bra som motvikt till tabloidpressens floskler, men ibland ar debatten har pa nastan samma niva... Kom igen nu!
Inlägg #46: Postat: 2005-04-24 13:04:00
Biff
Shakti, eftersom det ingår att vara känslosam i den av dig så hatade kvinnliga normen, förutsätter väl åtminstone de män som använder den att kvinnor är känslosamma. Oavsett om det finns ett syfte eller ej, använder feminismen sina hundratals inriktningar för att undfly kritik. Det är alltid "nån annan" som säger de korkade sakerna. Tydligen sympatiserar feministerna inte tillräckligt mycket med sina teorier för att riskera att bli illa omtyckta av män.
Inlägg #47: Postat: 2005-04-24 13:05:00
Biff
Vad dessa sansade feminister tycker avslöjas aldrig, man får bara veta vad de inte tycker. Jag har börjat inse att feminismen är ett enda stort flumämne, där teorierna och åsikterna virvlar omkring som löv i en höstvind. Ingen har någonsin något konkret att säga utan det handlar istället om en allmän irritation och fascination över att män och kvinnor ibland fungerar olika, dvs det gamla vanliga tjejsnacket.
Inlägg #48: Postat: 2005-04-24 13:05:00
Biff
Feminismen och kvinnligheten begav sig in i karriärslivet ungefär samtidigt. Snarare har några kvinnor fört in feminismen i karriären för att kunna diskutera relationer, än att feminismen skulle ha möjliggjort deras karriärer. Därmed blir feminismens existens ett bevis för att den inte längre behövs.
Inlägg #49: Postat: 2005-04-24 13:24:00
Beckisbarnet
Svar 44:
Men biffen! Jag trodde inte att en kill-kille som du hade problem med att charma motsatta könet!! ; Nåja, du kan nog få en del uppslag från Suzannes artikel. Köpa rosor kanske? Jag läste att Suzanne menar att hennes artikel är ironisk, men det tycker inte jag. Provocerande kanske, men inte ironisk.
Inlägg #50: Postat: 2005-04-24 14:26:00
Biff
Det har jag inte heller, tack vare normerna.
Inlägg #51: Postat: 2005-04-24 17:55:00
Beckisbarnet
Även om det flesta människor är och förväntas vara på ett visst sätt, så är ändå människor olika. Detta måste respekteras. Det finns många som inte alls har lust att leva eller följa dessa könsnormer som finns, ändå pådyvlas människor dessa egenskaper endast beroende på sitt kön. Jag vill inte ha det så. Jag vill att människor skall vara fria.
Inlägg #52: Postat: 2005-04-24 17:57:00
Beckisbarnet
Förr ansågs sex utom äktenskapet vara ett brott mot Gud. Kvinnan var mannens ägodel. Mannen skulle vara det självklara familjeförsörjaren. Homosexuella ansågs som en sjukdomsgrupp osv, osv, osv.. Mycket har hänt sean dess, men mycket finns kvar. Sanningen skall göra oss fria!
Inlägg #53: Postat: 2005-04-24 19:28:00
Biff
Ifall någon respekterar eller inte hur man är beror mer av hans egna bildning än av vad feministerna propagerar. Mannen har av naturliga skäl varit den självklare familjeförsörjaren ända fram tills preventivmedel uppfanns och de där pådyvlade könsnormerna har jag ärligt talat aldrig märkt. Vissa kvinnor kramas istället för att ta i hand, men om det beror på tvång eller individuella infall går inte att bestämma. Kom ihåg att normer inte är regler utan något som majoriteten väljer att göra.
Inlägg #54: Postat: 2005-04-24 19:28:00
Biff
Vill dessutom tillägga att det verkar råda en allmän uppfattning att könsrollerna försvårar relationerna mellan könen, bara för att osäkra män och tjocka kvinnor har svårt att träffa partners. Man kan fråga sig varför det skulle bli lättare om könsrollerna försvann, skulle det plötsligt bli mindre negativt att vara osäker eller tjock?
Inlägg #55: Postat: 2005-04-24 19:41:00
Daniel Wijk
Beckisbarnet: Det finns ju olika definitioner på antifeminister också, vilket du vetat om du varit mer inläst på det. Men du lever inte som du lär i den frågan. Har läst vad du skrivit i de andra trådarna och du hycklar.
Inlägg #56: Postat: 2005-04-24 21:28:00
Beckisbarnet
Svar 55:
Jag är inte inläst, det stämmer. Vad menar du med att jag hycklar, på vilket sätt?
Inlägg #57: Postat: 2005-04-25 00:11:00
Daniel Wijk
Du klagar på folk som grupperar in feminister i ett enda sjok, men du själv grupperar in folk i militant antifeminism "Jag tycker att hennes artikel snarare doftade militant anti-feminism än något annat. Kontraproduktivt!". Du grupperar och sedan anklagar du andra för att gruppera, det är hycklande.
Inlägg #58: Postat: 2005-04-25 00:12:00
Daniel Wijk
Sen har jag väl inget emot vad du tycker i sig. Själv grupperar jag friskt ibland, men jag försöker att sluta ;-
Inlägg #59: Postat: 2005-04-26 19:55:00
Beckisbarnet
Svar 57:
Daniel Wijk, jag är glad att du påpekar de dumheter jag gör mig skyldig till- ibland kan man ju bli lite självblind så att säga. Så tack Daniel- även om jag tycker att "hyckleri" är ett lite väl hårt valt ord- så är jag glad för att du säger till och för att du säger vad du tycker.
Inlägg #60: Postat: 2005-05-01 14:48:00
Beckisbarnet
Svar 54:
Äsch, du snackar skit. Det finns massor av tjocka människor som lever i de där trista heteronormativa förhållandena, faktum är att jag tror att tjockisarna är i majoritet där. *hehe* MEN...det har INTE att göra med om man är tjock eller inte, det handlar istället om vilket liv man vill leva. Jag är varken tjock, ful, eller har dåligt självförtroende- jag vill inte leva i en trist förutbestämd relation för det, vill du?
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...