Feminismen bär skulden till att vi mår så dåligt

Inlägg #1: Postat: 2005-04-22 17:25:00
Janne B
Vi män är givetvis i behov av att få lite erkännande för att vi faktiskt gör vårt bästa med de kvinnor vi har omkring oss. Så tack.

Nästan alla kvinnor tycker om män, älskar män. Men ni har lite svårt att visa det. Precis som vi män.

De flesta arbetsplatser i Sverige tycker jag präglas av mycket gott samarbete mellan män och kvinnor.Aldrig har en kvinna kommit gråtande till mig och talat om förtrycket. Däremot har gråtande män kommit till mig för att de inte förstått sin kvinna.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-22 17:30:00
angus
Janne B för den sista meningen vann du min röst.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-22 21:56:00
Marcus
Mycket klarsynt artikel du har läst!! Så klart det är på det sättet
Inlägg #4: Postat: 2005-04-22 22:35:00
Beckisbarnet
Absolut! Colimbia är ju känt för att vara en av världens mest trevliga länder att leva i så det stämmer säkert att människorna där är jättelyckliga!
Inlägg #5: Postat: 2005-04-24 19:28:00
Daniel Wijk
Beckisbarnet: Dömmer du hunden efter håren nu? Folket kan vara lyckligt på ett personligt plan men jag antar att dom är olyckliga med samhällets utveckling i deras land.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-01 14:52:00
Beckisbarnet
Daniel Wijk:
Visst är det så. Det är ju det jag säger! Befolkningen i Colombia är världens lyckligaste folk eftersom män & kvinnor är kompanjoner. Så löser man problemen- bli kompanjoner!!! Frågan är bara i vilket företag??
Inlägg #7: Postat: 2005-05-01 14:54:00
Beckisbarnet
Jag läste en Jehovas Vittne-tidninge en gång; där stod det också att vägen till ett luckligt familjeliv är om mannen och kvinnan blir kompanjoner. Ändå ska mannnen vara "familjens överhuvud" hur kan det gå ihop, eller kan man vara kompanjon med sin chef?

BLAJBLAJ- BLALALALALAJ....!!
Inlägg #8: Postat: 2005-05-01 14:56:00
Beckisbarnet
El Guatusi: Vad som är lycka för en behöver inte vara lycka för någon annan. Vilken vinkel hade artikeln? Utifrån vilket och vems perspektiv skrevs det? Är kvinnor fria i Colombia, eller lever de mycket på mannens villkor? Gäller "kompanjonskapet" även ensamstående och homosexuella i Colombia?
Inlägg #9: Postat: 2005-05-01 14:58:00
Beckisbarnet
Hur stor tilltro kan man ställa till påståendena du läst? Vem har gjort undersökningen och hur många och i vilka grupper av människor i det colombianska samhället har man intevjuat om hur lyckliga dom är?
Laddar...