Runar och en fatwa?

Inlägg #1: Postat: 2005-04-22 15:17:00
AmerikaMike
Va UBL har ju lovat att skona Sverige! Föresten Runar kanske inte har något emot att dö för sin tro. Något säger mig att han inte skulle tacka nej till 70 oskulder. Skämt åsido har du kanske rätt i att Runar kan bli en ny "Theo van Gogh" i den tragiska bemärkelsen.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-22 15:36:00
Johannes J
Billy: Nej, det är klart att de inte gör det. Just av den anledningen så kallar man dem för extremister. Däremot så suckar nog de flesta uppgivet istället för att ge sig ut på jakt. De muslimer jag känner fnissade lite åt uttalandet.. sen var det inget mer med det.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-22 15:37:00
Johannes J
Sen så måste jag försvara mig med att du faktiskt inte har någon aning om vilka kunskaper jag besitter i ämnet. Ungefär som när du vräkte ur dig en massa saker om vad jag visste/inte visste om sexualbrottsmål.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-22 16:31:00
AmerikaMike
Vad de "moderata" muslimerna gör eller inte gör är i sammanhanget ointressant. Det är inte de som är problemet nämligen. Så fort någon uppmärksammar eller varnar muslimsk extrimism så poppar JJ upp och säger: "Jamen det finns fredliga muslimer också." So what!?
Inlägg #5: Postat: 2005-04-22 16:34:00
El Guatusi
Jag tror att storren snart kommer att bedarra, helt enkel darfor att svenska muslimer har vett att forsta det absurda i den har polemiken: en tabloid graver fram ett kontroversiellt uttalande for att salja losnummer och gora en "feuilleton" av soppan. Egentligen borde alla - kristna saval som muslimer - bemota affaren med storsta mojliga tyssss...
Laddar...