Bekämpa rasism med rasism?

Inlägg #1: Postat: 2005-04-21 19:06:00
El Guatusi
Ofattbart att en sadan artikel kunnat publiceras, men pa kultursidor duger tydligen precis vadsomhelst. Var kvallspress ar tyvarr en av varldsdelens samsta till saval stilistik som innehall.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-21 20:32:00
Friskytten
Bra artikel. Och välbehövlig! Det är intressant att se att det blir allt mer riktigt och viktigt att hata på rätt sätt. Iskallt förakt och illa dolt hat mot vithyade män är säljbart som fasen och helt legat. Iskallt förakt och hat mot invandrare är åtalbart. På det sättet formas inte bara en generation, utan flera till "det rätta hatet".
Inlägg #3: Postat: 2005-04-21 21:18:00
Björn_T
Nu är det ju inte helt säkert att du har tolkat Natalies krönika riktigt, men du kan dock ha gjort det. En alternativ tolkning är att hon helt enkelt vände på Joanna Rytels resonemang kring svarta män och visade var det skulle leda applicerat på vita män, och därmed visade hur rasistiskt och sexistiskt Joanna Rytels resonemang var. Vilken tolkning som är den korrekta kan förmodligen bara Natalie K själv svara på.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-21 22:11:00
sthlmjesper
Eh ? Va ?
Hon sågade ju Johanna Rytel för hennes hat mot vita, samtidigt som hon skrev en hyllning till den vite mannen.
Jag förstår noll av kritiken här. Har vi verkligen läst samma artikel ?
Inlägg #5: Postat: 2005-04-21 22:43:00
Calle Z
Det är glädjande att se att du skriver här igen stålis. Men min personliga åsikt i ämnet. Det är att skribenter typ Kazmierska och Rytel borde få skriva mer och oftare! För dumhet skall belysas! I sin lilla PK krets så klappar de varandra på ryggen, medans den vanliga Svensson svär över deras idioti. För Rytels och Kazmierskas verklighet är definitivt inte Svenssons verklighet! Så låt idioterna skriva för fullt!
Inlägg #6: Postat: 2005-04-21 23:41:00
marcarolo
Jag tycker inte att samhället ska rekommendera folket att inte använda ordet neger. Jag blir chockad över hur någon kan se något rasistiskt i en glass som heter Nogger Black. Jag kan inte förstå hur du kan se någon omvänd rasism i Kazmierskas text. Jag kanske är dum?
Inlägg #7: Postat: 2005-04-22 01:31:00
stålis
Expressen ber om ursäkt för Natalia Kazmeirska.

Länk: kvp.se
Inlägg #8: Postat: 2005-04-22 08:32:00
Thomas L. Aabo
"Det rätta hatet" var vad som kännetecknade naxzityskland och att en viss del av befolkningen var ok att hata.
Inlägg #9: Postat: 2005-04-22 08:36:00
Nartin
Min nästa krönika skall heta "Jag hatar polska kvinnor". Jag tänker dra alla polska kvinnor i smutsen baserat på vad dessa två polska kvinnor skrivit.
Inlägg #10: Postat: 2005-04-22 11:52:00
Unto S
"Jag vill också kalla mig blatte och se ut som en neger på sommaren, svart är vackert."
Inlägg #11: Postat: 2005-04-22 14:41:00
Mysan
Själv så tål jag inte albys.Tror inte det är många som blandar sig.Det verkar som alla folkslag stannar samt umgås inom gruppen.
Inlägg #12: Postat: 2005-04-22 16:03:00
Jörgen Öhlund
Jag har svårt att ta något av det hon skriver på allvar, verkar juh vara en sån där som vräcker på, precis som expressen vill ha det.
Inlägg #13: Postat: 2005-04-22 17:35:00
Anders Klasson
Joanna Rytel ? Var det hon som sa
att hon skulle se till att föda ett
Ras-blandat barn med nån mörk
man och om Barnet blev en pojke
skulle hon uppfostra Barnet till
en Flicka, är det hon ?
Synd att dom lade ner Beckomberga
Psyk-Sjukhus - hon skulle behöva komma till ett sånt ställe.Hon borde
inte få tillåtelse att få barn alls,
varken med vita eller svarta män.
Tänk vad dom barn som Rytel
tillåts göra kommer att kosta i
längden.
Inlägg #14: Postat: 2005-04-22 17:49:00
Jan Schmidt
Artikeln i all ära, som i så mycket annat Ståhlberg skriver, går han över ån efter vatten för att bevisa att vita, heterosexuella män är världens mest utsatta, utstötta och förnedrade folkgrupp.Inget nytt under solen, alltså. Men kommentarerna är intressanta nåja: Man får onekligen intryck av att det som upprör de flesta vita? manliga? kommentatorerna är det faktum att Joanna Rytel ställt ut en bild av sig själv med en svart penis i munnen...
Inlägg #15: Postat: 2005-04-23 23:02:00
Jan Schmidt
Joanna Rytel har ju utmärkt sig förut och det är väl ingen utom hon själv och några andra fjantmajor som hon, som tar henne på allvar. Jag gör det sannerligen inte, men kan tycka att hon ibland är rätt rolig, för hon är så fruktansvärt överdriven. Och natalia Kazmierska är ju kolumnist på Expressen, det säger väl allt? Henne kan man ta på lika stort allvar som Ulf Nilsson, d v s inte alls...;-
Laddar...