Feminismen bär skulden till att vi mår så dåligt

Den här tråden diskuterar artikeln Feminismen bär skulden till att vi mår så dåligt.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2005-04-24 09:06:00
Beth4020
Tack för en bra artikel.
Inlägg #22: Postat: 2005-04-24 21:44:00
Anna Drangel
Däremot att man gör det möjligt för kvinnor som VILL arbeta, att kunna göra det med hjälp av dagis mm. Att du väljer att vara hemma istället för att jobba som underbetalt vårdbiträde har jag full förståelse för, men om du hade ett jättekul högavlönat jobb, hade du resonerat på samma sätt då? Det låter inte så på dina argument. Då hade kanske mammarollen som du prisar fått ge vika...
Inlägg #23: Postat: 2005-04-25 11:07:00
cleo
Tack så jätte mycket...jag flyttade själv till Sverige fär 3 år sen,och har nu planerad att ha barn..och tyvärr har den här femminister inte att dom är mycket feminint gått så långt att jag har beslutad att jag inte vill har barn i Sverige..det är fullt här att vara mamma och att älska din man..han jobbar ju hela dagen??? vi tar hand om varandra..hoppas bara att det blir bättre för andra kvinnor..hoppas att den femministerna stoppas att tycka sund om oss..
Inlägg #24: Postat: 2005-04-25 11:21:00
cleo
ett annat sak jag har sett ofta omkring mig..båda två jobbar som fan under hele vecka..så under helgen är huset totalt nersmutsad..för det finns visst inge som tar hand om det mer..så hela helgen blir ett stort städdfest..så roligt!!! jag och min man kan faktist har rolig under helgen och inge av oss..är totalt utbrända..
Inlägg #25: Postat: 2005-04-25 11:40:00
Jan E
Suzanne, jag kan lära dig byta proppar. Det är jättelätt. Numera säger vi också säkringar. Byta däck är heller inte så svårt. Kan vara bra att kunna – även för en kvinna.
Inlägg #26: Postat: 2005-04-25 14:05:00
Mysan
Kvinnor är hemska speciellt mot varandra.först träffar man en snubbe med barn.Hans x får reda på det.Vägrar låta han träffa mig och barnen.Sen träffar man på sin kille hånglande med sin tjej kompis.Sen om det beror på feminismen eller tillgången på män är så dålig är det ingen som vet.
Inlägg #27: Postat: 2005-04-25 16:51:00
Anna Ekelund
Suzzie Baby! Hur glad blir jag inte att hitta dig här! Du är bäst i världen! Kyssar!
Inlägg #28: Postat: 2005-04-26 10:13:00
Josefinea
Jo, men en sak fattar jag inte. Du är trött på att feminister som du klumpar ihop på precis samma sätt som du säger att vi gör med kvinnor fastslår vad en kvinna är och borde vara. Sedan säger DU vad en kvinna är och borde vara och hävdar att feminister INTE är sådana. Snacka om kränkning. Om jag inte vet nåt om din kvinnlighet så vet väl inte du nåt om min heller?
Inlägg #29: Postat: 2005-04-26 13:32:00
Jenni i Malmö
Är det inte snart självklart för var och en att det inte är jämlikhet vi ska diskutera utan olikhet och kanske rättvishet. Jenni - equalist
Inlägg #30: Postat: 2005-04-27 12:37:00
Thomas L. Aabo
Motjucka mera!
Inlägg #31: Postat: 2005-04-28 00:12:00
Vildrosen
Alla dessa elitfeminister borde förvisas till Yttre Rymden! Allt de pratar om är arbete, lön och karriär. Barnen blir de som offras på jämställdhetens altare. Stressjukdomarna går ju ända ner i 7-8-årsåldern. / Mona
Inlägg #32: Postat: 2005-04-28 00:18:00
Vildrosen
Männens förtryck har jag aldrig känt av. Däremot har jag ofta blivit verbalt trakasserad av avundsjuka kvinnor, för att jag är bra på typiskt "karlagöra" som att snickra, fixa trasiga elledningar m.m. /Stå på dig! Hälsn. Mona.
Inlägg #33: Postat: 2005-04-30 14:32:00
Anna Li
Jag antar att du är medveten om att utan feministerna hade du aldrig fått publicera en artikel, förmodligen inte heller kunnat skriva en. Det är möjligt att du hade varit lyckligare som omyndigförklarad, utan rösträtt och utbildning men jag tror nog du tillhör en mkt liten minoritet i det fallet.

Fast det är klart, skriva ngt negativt om feminism är det säkraste sättet att få många läsare och högt betyg på sourze.
Inlägg #34: Postat: 2005-05-01 22:35:00
Sunny
Har det aldrig slagit dig att du kanske gör saker i fel följd?
Innan ni blir gravida bör ni tänka efter hur ni vill ha det efteråt. Vill du vara hemma i många år så får du o barnets pappa rätta er ekonomi därefter: Det är bättre att ha sparat i hop pengarna först så är du/ni fri att känna efter vad du/ni mår bäst av när det är så dags?
Välj bort en massa prylar i stället.
Alla väljer inte lika.Att välja det ena eller andra sättet är självklart inget förtryck ifall ni väljer tillsammans.
Inlägg #35: Postat: 2005-05-03 11:55:00
Anna Drangel
Suzanne, du vet att du kan svara på kommentarerna! Det är själva finessen med Sourze. Annars går det bra att be Sourzered om att få politikersymbolen före sitt namn. Dom brukar inte heller ge sig in i någon diskussion.
Inlägg #36: Postat: 2005-05-03 19:23:00
Sunny
Jag har i hela mitt liv fått frukost på sängen av de män jag levt med.
morgontrött
Min barns pappa tog lång pappaledighet innan ordet var uppfunnit.
Är jag man?
Mot det talar att det varit jag som fött o ammat de här barnen.
Inlägg #37: Postat: 2005-05-07 19:06:00
Melle
Håller med om många feminister har fått en del om bakfoten, men att därmed döma ut hela feminismen tycker jag är lika illa som det författaren anklagar feministerna för. forts...
Inlägg #38: Postat: 2005-07-01 22:05:00
Primus
Susanne vill altså att jag snällt ska acceptera sextrakasserier och orättvis behandling? Istället skall jag uppmuntra småflickor att raka könshåret för att behaga män. Skitsamma om dom får svamp eller kåtar upp pedofiler, för FEMINISM är ju världens gissel. Snälla människa...
Inlägg #39: Postat: 2005-07-01 22:14:00
Primus
Jag hade levt med en alkoholiserad mor om vi inte hade feminism. Då skulle ju min pappa knappast fått vårdnaden. Vi har hunnit långt, men samtidigt möter jag överallt dessa killar som bara ser mig som ett köttstycke att ha sex med. Inget annat. Och det är ok. Men om jag tycker annat, då blir folk irriterade. Jämställt - my ass!!
Inlägg #40: Postat: 2005-07-01 22:23:00
Primus
Gudryn Schyman är en psykopat. Faktiskt, jämför man hennes personlighet med karaktärsdrag hos en psykopat så stämmer mycket. Till exempel hennes makthunger, och totala avsaknad av ånger. Hon drar sig inte för något och verkar vara mycket manipulativ. Hon är en dålig representant för feminister på det sättet, eftersom hon oftast bara handlar för egen vinning.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...