Skyll inte piratkopieringen på kunden!

Inlägg #1: Postat: 2005-04-21 15:45:00
Jörgen Öhlund
Ja, det var ungefär det jag var ute efter när jag skrev. Stackarna måste börja omvärdera sin musik så att den kan leva utanför listorna, något som kräver betydligt mer av musiken. För musik som inte håller i längden, den köper man inte. Trist bara att de inte inser det, men det är deras förlust, jag är bara glad så länge jag får alternativ till deras plast.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-21 15:47:00
Jörgen Öhlund
Egentligen är det juh "vardagslyssnarna", som egentligen inte lyssnar vidare mycket på musik och som inte bryr sig så hård om den, som har svikit sina artister. De som får allt serverat genom kommersiell radio och dylikt. De artister som däremot har fans svenskar som winnerbäck, kent osv de säljer inte märkbart mycket sämre... Däremot får de nog mer folk på konserterna.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-21 15:50:00
Jörgen Öhlund
Jag vet många artister som enbart lanserat sig själv över internet, som ibland ligger på små små bolag och som nuförtiden säljer som smör. Hade fildelning över internet inte existerat så hade de artisterna aldrig klarat lansera sig själv ekonomiskt, och tusentals fans hade aldrig fått den upplevelse artisterna levererat.
Laddar...