Jag levde med lögnens mästare 14

Inlägg #1: Postat: 2005-04-20 13:49:00
Mysan
Men id ag är du väl skild?
Inlägg #2: Postat: 2005-04-20 14:34:00
Annika Lundgren
Fortsättning följer, om du vill veta. Det är förvisso en kvinnomisshandel jag vill beskriva, men jag ber från djupet av mitt hjärta: Se det ur barnens perspektiv!
Jag skulle ha uppskattat frågan: Hur gick det för barnen när du skilde dig? Det är detta som är det väsentliga för en mamma.
Jag vill inte bidra till feminism eller att kvinnor ses som offer. Jag vill försöka bidra till att samhället måste våga se helheten i familjevåld och att förstå att barnens situationer är viktigast.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-21 16:06:00
Anna Ekelund
Men kära nån. Ser du inte din egen del i det hela? Du är i lika stort behov av hjälp som han. Att bli medveten om hur man när någon annans galenskap är otroligt svårt men absolut livsviktigt. ALL lycka åt dig och dina barn i framtiden!
Inlägg #4: Postat: 2005-04-21 21:48:00
Anna Li
Jag förstår att jag aldrig kan förstå. Men jag kan inte förstå vad som får en kvinna att stanna hos en sådan man. Det måste bero på någon psykisk defekt som även HON bär med sig från sin barndom.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-22 06:56:00
Annika Lundgren
Förlåt, det blev inte bra. Jag borde ha förklarat att jag blev ombedd att skriva 4 artiklar om en psykopat och hur samhället "hjälpte". Flera fick sina liv förstörda trots att jag upprepade : LÅT ER INTE DUPERAS! ALLT HAN SÄGER ÄR TVÄRTOM!
Om jag inte orkar mer, vill jag passa på att be MÄNNEN att ställa upp för utsatta kvinnor! Kvinnorna ser ofta till att vägen till hjälp blir oframkomlig i samhället och jag är inte ensam om den åsikten.
Inlägg #6: Postat: 2005-04-24 19:20:00
Sunny
Börja med att ta ut skillsmässa: flytta till en annan del av landet o skaffa dig bra lås samt larm. Bgeär kvarskrivning.Filtrera alla samtal genom en telessvare som bandar. Anmäl alla hot om våld .
Bryt med hans släkt o vänner även om barnen kan förlora en farmor/farfar. Den kontakten kan de ta upp som större.
Skaffa egna vänner: är barnen små är internet en bra hjälp ifall du har tillgång till det.Skriv av dig!
Laddar...