19 år - och tvungen att bli nykterist

Inlägg #1: Postat: 2005-04-19 23:13:00
Mikael Jacobson
Jag vet inte riktigt om det är den första generationen, redan på min far och farfars tid verkar det ha supits en hel del, och när mina föräldrar var unga så röktes det tydligen en del cannabis också, men skillnaden är väl attityderna. Nuförtiden så finns det inte samma pliktkänsla, du kan ju ändå vara utan jobb om ett halvår...forts
Inlägg #2: Postat: 2005-04-19 23:16:00
Mikael Jacobson
...och det är mer ok att supa lite hur som helst nu. När mina föräldrar var unga så var det ingen hemlighet för deras föräldrar att det skulle supas på fester, men så länge det bara var en festgrej så var det ingen som tyckte det var konstigt, men idag så är det mer accepterat att festa på vardagar samtidigt som föräldrar många gånger verkar stenhårda när det gäller alkohol...
Inlägg #3: Postat: 2005-04-19 23:18:00
Mikael Jacobson
Och om dina föräldrar inte gör skillnad på ett par folköl med kompisarna och att halsa en flaska hb så kan det nog bli som med narkotikaklassade substanser, om du har rökt hasch en enda gång så är du "pundare", "knarkarsvin" och allt vad det heter och du blir inte sämre om du provar amfetamin, ecstacy, rohypnol eller GHB.
Laddar...