Inlägg #1: Postat: 2005-04-19 12:07:00
|
YP |
Tyvärr Marcus, enligt fakta jag fått och iakttagit av frisörerna, så förhåller det sig så att tjejer betalat mer för samma tjänst en killar.
Eftersom jag inte anser det vara en naturlag är killar får billigare klippning än tjejer, så undrar jag varför det då blivit så? Det om något särbehandlar killar positivt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-19 19:40:00
|
Marcus |
Ja det är klart dom betalar mer... dom har ju mer komplicerade frisyrer, det är markandsekonomi i sin enklaste form.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-19 19:42:00
|
Marcus |
Det är ingen som särbehandlar killar positivt det går helt enkelt snabbare och enklare att klippa en kille.....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-19 19:44:00
|
Marcus |
Sen finns det såklart killar som är mycket måna om sitt utseende och har jättemycket grejer för sig men dom väljer ju också ofta en dyr kändisfrisör som ju är just dyrare. Allt handlar om att tjejer gärna lägger ner mer pengar på klippning än killar. Och tjejer vill ha mer komplicerade frisyrer.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-19 19:45:00
|
Marcus |
Fråga en tjej hur lång tid hon tar på sig för att fixa sin frisyr på morgonen och fråga sen en kille.... jag har alltid min gel eller vax i väskan för jag fixar min frisyr utomhur på väg till tunnelbanan. Det gör inte tjejer.
|
|