Killpolare - om kompisrelationer mellan könen

Inlägg #1: Postat: 2005-04-18 00:06:00
Sofia Hadjipetri
charlatans - aha, där ser man...! Varför gör vi människor det sá svárt för varandra? Det gár ju att umgás utan att det behöver finnas sex i luften - tack gode gud.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-18 10:50:00
charlatans
Näää nu blir jag nyfiken! "charlatans - aha, där ser man...!" Vadå?
Inlägg #3: Postat: 2005-04-18 12:57:00
Sofia Hadjipetri
charlatans - inget konstigt menat alls : Jag bara konstaterar faktumet att detta verkar vara vanligt?! Dvs, misstänksamhet gällande att umgás med det motsatta könet pá en vánskapsnivá.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-18 16:47:00
charlatans
Haha, då fattar jag...trodde det var en kommentar till mitt användarnamn : Hur som helst, ja det verkar rätt vanligt tyvärr. Och jäkligt jobbigt att handskas med! Vad mer kan man göra än förklara hur det är, dvs att man bara är vänner? När det inte accepteras sitter man liksom fast, kommer varken fram eller tillbaka.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-18 21:29:00
Sofia Hadjipetri
charlatans - Sá, som sagt, vad handlar det om? Vad beror svartsjukan pá? HUr kommer man undad den? Träffade ditt ex nánsin din kompis?
Inlägg #6: Postat: 2005-04-19 10:29:00
charlatans
Det handlar nog ofta om att man är svartsjuk som person. Har då partnern en vän av motsatt kön - vilket mitt ex starkt hävdade inte kunde fungera, för alla såna relationer måste antingen börja eller sluta med sex bla bla bla så är det, så kommer det alltid vara - blir denne ett hot man måste vara på sin vakt mot. Längre än så kan jag inte riktigt komma i förklaringen…är själv ganska svartsjuk så kan förstå mekanismen men inte så till den milda grad!
Inlägg #7: Postat: 2005-04-19 10:29:00
charlatans
Jag försökte allt i våra gräl om kompisen, från att sitta och logiskt resonera ”vi har varit vänner sen vi var barn, han är som en bror för mig” till att vråla stopp, slutdiskuterat, det här är idiotiskt. Ingenting verkade riktigt funka.
Inlägg #8: Postat: 2005-04-19 10:30:00
charlatans
Exet träffade kompisen en gång vi bor som sagt långt ifrån varandra, dom kom bra överens, exet tyckte officiellt att kompisen var en toppentrevlig typ, men det hindrade honom inte från att fortfarande ha issues med vår vänskap. In his defence ska sägas att han verkligen försökte släppa sin misstänksamhet och svartsjuka, men den kröp ändå fram med jämna mellanrum, så djupt gick den.
Inlägg #9: Postat: 2005-04-19 10:31:00
charlatans
Så jag vet inte riktigt vad man ska göra, det blev väldigt jobbigt efter ett tag eftersom jag drog mig för att hälsa på min kompis, till och med att ha kontakt, eftersom jag visste hur laddat det var. Förmodligen helt fel strategi men alla dessa gräl…dom tar så mycket energi. Lyckligtvis är kompisen och jag fortfarande vänner. Han har nu flickvän som jag har träffat en gång, hon verkade väldigt trevlig, vet inte vad hon tycker om mig… :
Inlägg #10: Postat: 2005-04-19 11:08:00
Sofia Hadjipetri
Okej, kul att du delar med dig!
Laddar...