|
Inlägg #41: Postat: 2005-04-15 19:27:00
|
|
Ms.Information |
Män och kvinnor slår lika ofta!
Män och kvinnor inleder våldet lika ofta!
Det är t.o.m. vanligare att kvinnor använder grövre våld, t.ex. stekpannor, kniv, pistoler, kokhett vatten, baseballträ etc vet ej om det räcker för att hamna under rubriken fysiskt blåslagna...
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2005-04-15 19:29:00
|
|
Ms.Information |
I slutändan finns det bara en skillnad, och det är att konsekvenserna av våldet oftare blir värre för kvinnorna, vilket återspeglas i dödstal och t.ex. sjukhusbehandling. Det är den enda anledningen till att jag tycker att våld mot kvinnor faktiskt är allvarligare än våld mot mä
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2005-04-15 19:33:00
|
|
Ms.Information |
Men det betyder inte att våld mot män inte är allvarligt, framförallt inte att det ska förtigas!
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2005-04-15 19:36:00
|
|
Ms.Information |
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2005-04-15 19:41:00
|
|
Ms.Information |
Förtydligande för svar 42: Våld mot kvinnor är allvarligare som GENERELL FÖRETEELSE! Man måste kunna bedöma från fall till fall, det är en klen tröst att som knivmördad få höra någon säga "äh, lipa inte, det är faktiskt värre för kvinnor.."
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2005-04-15 19:42:00
|
|
Ms.Information |
Eller ännu värre: " Du tillhör faktiskt en priviligierad grupp som systematiskt förtrycker kvinnor, så egentligen är du inte alls ett offer, du är faktiskt lyckligt lottad..."
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2005-04-15 19:47:00
|
|
Ms.Information |
Om 4 män o 16 kvinnor: Kvinnor användare oftare mer subtila mordmetoder, t.ex. gift, som gör att dödsorsaken blir något annat än mord.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2005-04-15 19:49:00
|
|
Ms.Information |
Kvinnor anlitar dessutom oftare manliga torpeder släktingar eller okända, som utför dådet, vilket gör ett ytterligare svinn i statistiken. Även om det uppdagas att det är kvinnan som ligger bakom så räknas hon inte som en mördare i statistiken, utan som stämpling till mord
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2005-04-15 19:50:00
|
|
Ms.Information |
Källa till svar 47 o 48: Hävdar Warren Farrell, amerikansk expert på "domestic violence" har tyvärr ingen länk"
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2005-04-15 20:19:00
|
|
NisseO |
Svar 30: Du frågade efter svenska länkar och inte svenska studier. Hade du frågat efter svenska studier hade jag hänvisat till min första artikels andra styckes första mening. Att fråga efter en studie om kvinnors våld mot män i statsfeminismens Sverige är som att fråga efter en studie över utrotningen i koncentrationslägren gjord i Nazityskland. Vissa företeelser förtigs av ideologiska skäl eftersom fakta skulle kullkasta ideologin.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2005-04-15 20:26:00
|
|
NisseO |
Svar 31: Brå:s statistik visar också att fler än 23.000 män utsattes för våld under fjolåret, men det sopas liksom under mattan se 50. Läser man vidare ser man att bara ca. 5.000 män anmäldes för våld mot kvinnor - märkligt, va? Men mäter man anmälningar så missar man de berömda mörkertalen, som alltså är många gånger större för män som misshandlas, eftersom de har FLER skäl att inte anmäla se Slagen Man.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2005-04-15 20:26:00
|
|
NisseO |
Och om vi nu ska börja diskutera de brott som av fysiologiska skäl är könsbundna och inte har med den här saken att göra, så kan vi ju ta upp också falskanmälningar av våldtäkt, av partnermisshandel och av pedofili. Hur stor andel av ddem görs av män, tror du?
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2005-04-15 20:35:00
|
|
NisseO |
Om du med din google-statistik, där 99 rör kvinnomisshandel, menar dig ha bevisat att 99 av partnermisshandeln också i verkligheten rör kvinnor, då gör du en mycket störrre tabbe än de feminister som tror att kvoten anmälningar exakt återspeglar kvoten misshandlade av vardera könet.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2005-04-15 20:36:00
|
|
NisseO |
Vad jag tycker att siffrorna borde säga dig är att det inte är konstigt med den snedvridningen av "information" om de olika sidorna av samma mynt inte är konstigt att du har tagit miste och tror att kvinnor misshandlas mer och grövre. Och jag behöver inte "läsa tills ögonen går i kors" om kvinnomisshandel; det borde framgå vid det här laget att jag är väl påläst inom det området även vad gäller feministisk sexistisk lögnpropaganda.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2005-04-15 20:38:00
|
|
NisseO |
Jag kan för dig rekommendera att läsa något av Demie Kurz eftersom hon är den enda som ens försökt bemöta de undersökningar som visat att kvinnor misshandlar lika mycket. Men eftersom hennes kritik är rätt dålig, så klarar jag av att bemöta och vederlägga också den.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2005-04-15 21:41:00
|
|
Ms.Information |
NisseO, jag håller helt och hållet med dig i sak, jag tycker att du skriver sakligt och bra. Däremot så tror jag inte din retorik är så lyckad alltid: "feministisk sexistisk lögnpropaganda" skapar nog mer försvarsställning än eftertanke... Även om jag förstår din reaktion...
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2005-04-15 21:43:00
|
|
Ms.Information |
hmmm... "Logiken är fullkomlig" svar 39... får kanske skriva ett sånt inlägg som i svar 56 till mig själv oxå... ;
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2005-04-15 23:02:00
|
|
Anna Drangel |
Det ena utesluter inte det andra. Än en gång Nisse - starta en mansjour. Jag vet inte hur många kvinnor som bor undangömda i Sverige på kvinnohus, men om du visar att det finns ett stort antal män som lider i tysthet och som är behov av skyddat boende så är det på hög tid att någon öppnar en jour av något slag.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2005-04-15 23:05:00
|
|
Anna Drangel |
Det är självklart inte rätt att män ska lida i tysthet om dom blir slagna av sina fruar. Det måste finnas ett forum för dom och en hjälp att få - kanske du kan bidra med den. Och om det dör flera män i månaden av kvinnomisshandel och detta sker i tysthet genom gift mm så är det självklart att det måste upp i ljuset.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2005-04-15 23:16:00
|
|
Anna Drangel |
Jag tror inte det är feministers avsikt att mörka antalet män som misshandlas av sina fruar och som dör pga av detta, men om du anser detta bero på någon sorts lögnproganda pga att "kvinnor vill vara ensamma om att vara offer" - så är det desto viktigare att hjälpa dessa män. Deras självkänsla måste byggas upp igen. Dom kanske behöver stöd för att våga anmäla. Vissa kanske även behöver skyddad identitet.
|
| |