Könsförrädare eller mansgris?

Inlägg #1: Postat: 2001-05-25 16:07:00
Karl Andersson
Du skrev: "Jag tror också på de män som står upp för jämställdheten och att kvinnor verkligen kan."

Förnedrande att det ska behöva påpekas att "kvinnor kan". Det förutsätter ju motpåståendet att kvinnor *inte* kan. Har inte den där mässan lagt ner förresten?
Inlägg #2: Postat: 2001-05-25 19:54:00
Kajsa Kallio
Du undrar vem som vågar ställa sig upp och tala för jämställdhet. Jag undrar vem som skulle vilja? Utan att veta vem som är med på detta toppmöte så är jag övertygad om att det inte är några fega stackare. Vill de nåt så säger de det. Och de vill inte ha in några kvinnor i sin sfär. Inte kvinnor som som jobbar för jämställdhet iaf. Det står nog inte högst på dagordningen.
Inlägg #3: Postat: 2001-05-27 11:27:00
Sanna Linnea Gustavsson
Du skriver "För att komma undan den tröstlösa kampen mellan män och kvinnor måste vi lagstifta på ett nytt sätt, och verkligen se till att lagarna efterföljs". Hur menar du att vi ska lagstifta bort ojämställdhet egentligen? Paragraf 3: du får inte tänka på kvinnor som mindre värda? Paragraf 5: Kvinna, du får inte göra dig till ett objekt för mannen?

Jämställdhetsarbetet handlar om att förändra attityder, inte att förändra lagar.
Laddar...