Förnekelsens tid - strålningen som vi inte vill se

Den här tråden diskuterar artikeln Förnekelsens tid - strålningen som vi inte vill se.
Inlägg #1: Postat: 2005-04-13 15:21:00
Mabe
Jag hoppas att du inte har rätt.
Inlägg #2: Postat: 2005-04-13 22:55:00
Nähädu
Elöverkänslighet är en häxa som vi bränner på bål istället för att leta de verkliga orsakerna. Det är en tragisk utveckling.
Inlägg #3: Postat: 2005-04-14 07:19:00
Beckisbarnet
Men vad ska vi göra då? Lägga ner all elektronik bara för att du tror att det är "en tickande bomb"?

Elektronik har ju funnits i många år nu och folk är väl friskare nu än förr, så vad tyder egentligen på att elektronik skulle vara så förbannat farligt? Jag tror snarare det är det stillasittande livet och maten som är det stora hotet mot oss.
Inlägg #4: Postat: 2005-04-14 07:24:00
Beckisbarnet
"bytt ut den gamla hederliga sladdtelefonen mot en DECT-telefon som strålar 24-timmar om dygnet oavsett om den används eller ej."

Varför skulle sladdtelefonen vara mer hederlig än en DECT-telefon? Typiskt bakåtsträvare. "Dä va bättre förr" liksom. En sladdtelefon kan ju vara lika "farlig", hur vet du att en DECT-telefon strålar dygnet runt, hur vet du det? Måste vara skitdålig batteritid om en sådan telefon strålar dygnet runt- alltså sänder dygnet runt. Tror du på det där själv??
Inlägg #5: Postat: 2005-04-14 07:32:00
Beckisbarnet
"Man får upp ögonen för hur invecklad och känslig den mänskliga hjärnan egentligen är för strålning och därmed ramlar många bitar på plats "

Jag märker inga bitar som faller på plats, snarare så faller alla bitar isär, jag fattar inte vad du egentligen pratar om. Rappakalja!
Inlägg #6: Postat: 2005-04-14 07:34:00
Beckisbarnet
Det är verkligen illa om bitarna RAMLAR på plats. Detta tyder bara på att du är helt ute och snurrar. Jag blir dock ej förvånad..

Jag har själv läst en del på elöverkänsligas hemsida med det mesta där verkar ju vara skrivet av konspirationsteoretiker och bakåtsträvare.
Inlägg #7: Postat: 2005-04-17 11:44:00
Marcus
Mycket bra att du tar upp detta ämne!
Inlägg #8: Postat: 2005-04-18 15:45:00
Per W
Även den hederliga gamla sladdtelefonen, ångtågen m fl tekniska uppfinningar gjorde folk hysteriska och "sjuka" vid förra sekelskiftet. Samma "sjukdom" går igen...
Laddar...