|
Inlägg #21: Postat: 2005-04-10 13:01:00
|
|
Beckisbarnet |
Hej Tobias!
Nej, det stämmer att jag inte är insatt i frågan. Liksom de flesta andra vet jag bara det jag sett och hört genom media. Dock är det anmärkningsvärt om det är så att ansvariga politiker INTE har någon sakkunskap. Detta borde ju vara en smärre katastrof för landet, eftersom det är ju politikerna som bestämmer, inte sant?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-04-10 13:03:00
|
|
Beckisbarnet |
Så då är nästa fråga; Om Barbro Holmberg och de andra som bestämmer i dessa specifika frågor inte har någon kunskap, vem har kunskapen då? Vanliga människor? Vad är det för demokrati vi ha isåfall, om det är så att vi tvingas välja politiker som inte kan något om verkligheten? Vore de inte då bättre att införa någon slags direkt-demokrati?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-04-10 13:06:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag undrar också; Hur vet man att de ansvariga öpolitikerna inte har någon sakkunskap? Uppenbarligen borde det ju vara någon som vet bättre, eller hur? Den bild som media visar kan man ju aldrig veta om det är riktigt sann, eftersom medias uppgift är att ge oss den bild av verkigheten som dom vill att vi skall få. Slutfrågan är då; Hur definierar man sakkunskap och vem har sakkunskap och vem har inte?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-04-12 18:09:00
|
|
Beckisbarnet |
Inget svar... Nä, jag visste väl det.
Kvalificerat skitsnack, som vanligt.
|
| |