|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-06 16:05:00
|
|
henny |
Jag blev lite nyfiken och gick in på den sidan. Jag fattar faktiskt inte riktigt. Antingen är det ironi och då är det inte kul eller så är det allvar och då är det horribelt
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-06 16:08:00
|
|
Daniel Wijk |
Jag säger som en kompis som hörde en nasselåt en gång; Ska man skratta eller gråta?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-06 16:38:00
|
|
stålis |
Ironi är svårt ;-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-08 12:00:00
|
|
stålis |
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-08 16:31:00
|
|
Chris.X |
Det är ironi. Jag tror inte någon skulle skriva att dom var en snustorr flata med borderline. Även om det är att gå över gränsen är det faktiskt en poäng i sidan. En tjej sa en gång att det verkar som om många feminister verkar tävla i att vara så feministisk som möjligt. Desto mera "anti", "förtryckt", "martyr" desto mera feminist. Inte helt taget ur luften.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-08 19:20:00
|
|
stålis |
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-08 19:21:00
|
|
stålis |
Det här är dock allvar, så det kan vara svårt att skilja feminism och satir. Det är ungefär samma sak:
..”Hello, my name is Mary Man-Hating-Is-Fun,” one participant said. “I am 23 years old, and I am what a feminist looks like. Ever since I learned to embrace my feminist nature, I found great joy in threatening men’s lives, flicking off frat brothers and plotting the patriarchy’s death.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-08 19:22:00
|
|
stålis |
I hate men because they are men, because I see them for what they are: misogynistic, sexist, oppressive and absurdly pathetic beings who only serve to pollute and contaminate this world with war, abuse, oppression and rape.”..
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-08 19:26:00
|
|
stålis |
Sen är ju inte Scum-manifestet satir heller, eller Linda Skugge eller Joanna Rytel.
Wow, liksom! Varför finns det så många ointelligenta? Funderar på att skriva en bok om det och kalla den "Dumskallarnas sammansvärjning" ironi. Feministerna skall få ett eget kapitel, förstås. Det är dom värda.
Sarkasm.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-10 18:09:00
|
|
Beckisbarnet |
Joanna Rytel är en stjärna må jag säga. Jag var på en konstinstallation hon hade en gång. Det var en film hon hade gjort där hon låg och pullade sig framför en katt. Rena skiten! Hon pratade själv också och gaggade om ses, sex och åter sex och återkom hela tiden med "jaaaaag som konstnär.." Det var en klubb för inbördes beundran!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-04-10 18:10:00
|
|
Beckisbarnet |
Såna där vänsterfeminister skall vara så jävla humana och jämlika enligt sig ideoligi, men dom är inget annat än självälskande elitister. Eller- dom önskar att tillhöra eliten i alla fall. Liksom alla kommunister och liknande så är det DOM som skall berätta för ALLA ANDRA hur alla andra skall leva. Elitism! Elitism!!
|
| |