|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-05 10:33:00
|
|
Sunny |
Men Mike: Media bryr sig så in i helvete om Ulf O. O hans familj skolkamrater o grannar. Behöver vi veta det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-05 11:46:00
|
|
tomster |
Brydde sig egentligen artikelförfattaren om vad UO vill? Snarare brydde den sig väl om att VI inte ska agera känslolöst som UO gjort eftersom VI inte skulle vilja behandlas så. Varför har UO mördat? För att han är ett offer av sin uppväxt. Betyder det att vi, i rättssystemet, ska behandla honom med silkesvantar? Nej, han ska, anser jag, aldrig mer släppas ut. Risken är för stor. Men måste man för den skulle frossa i karln för att tjäna pengar?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-05 11:48:00
|
|
tomster |
Bara för att en person handlingar är en effekt av en jävligt obehaglig uppväxt, att personen sas är ett offer själv, betyder det ju inte att han saknar ansvar eller att han någonsin kan återföras till samhället. Vi har INTE råd att spela rysk roulett med psykiskt sjuka mördare. Men varje person har rätt att behandlas som en människa. Bara för att UO inte kunde göra det med Jannica och Helen behöver inte vi återgälda tjänsten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-05 14:42:00
|
|
AmerikaMike |
Svar 1, Bara när vi vet "det" kan vi avgöra om vi behöver veta "det". Det är liksom det fina med pressfrihet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-05 22:09:00
|
|
Sunny |
Tomster o Mike: media måsta ju kräva någon slags omdömme o utbildning av sina utövare?
Vi behöver inte läsa om ifall UO har bröst under tröjan eller vad hans mammas grannfru säger?
Vi behöver bara veta det som är relevant för brottet. Eftersosm jag själv slukar eländet ska jag kanske hålla tyst men jag undrar fortfarande vad som får människor att intressera sig för smörjan?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-06 12:44:00
|
|
Per W |
Ondskan och ondskans orsaker fascinerar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-06 22:02:00
|
|
Anna Drangel |
Tomster: Hur ska man veta när personen aom dömts för mord kan återinföras i samhället - om han vid tillfället för brottet betedde sig helt normalt och ingen märkte på honom att det var något konstigt.
|
| |