|
Inlägg #1: Postat: 2005-04-03 16:15:00
|
|
stålis |
Skenande pk-ism har i USA fött en motrörelse i partande, drogliberala, välutbildad unga vuxna kallade "hippa konservativa" alt. "nya konservativa" ej att sammanblanda med nykonservativa som trotsar alla politiska tabun mer än nödvändigt tycker jag, men de följer väl den feministiska strategin - "överdriv så hörs budskapet i mediabruset".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-03 16:16:00
|
|
stålis |
Varför de nonchanlant slänger sig med uttryck som "nigger", "paki" och "chink".
Nu har upproret nått England där man enligt fiina veckotidningen Spectator kan höra vita studenter på pin kiv kalla Notting Hill/Brixton-festivalen "planet of the apes".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-03 16:16:00
|
|
stålis |
Avskyvärt, ja, men det är dit den extremism som pk-ismen är leder till, precis som att sossarnas löntagarfonder på 80-talet blev droppen som slog över i en pro-kapitalistisk, marknadsliberal extremism. Se upp Drangel, Redliner, Jan E och ni andra - extremism leder till extremism!
Länk: viceland.com
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-04 00:50:00
|
|
Jan E |
stålis, har vi inte kommit överens om att du ska ge jävulen i att angripa mig i debatter som jag inte deltar i!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-04 04:42:00
|
|
stålis |
Varför skall jag respektera önskemål från en anonym skribent? På vilket sätt kan en sådan lida skada av att jag riktar en uppmaning till en sådan jämte en annan anonym en vid namn Redliner? Sen jag fick ett anonymt hotbrev från en granne i ett tidigare bostadsområde med anledning av hur min fru & jag parkerade bilen, så ger jag inte mycket för anonyma skribenter.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-04 04:43:00
|
|
stålis |
P.S. Är du lika ivrig att påpeka överträdelser av någon annan än mig?
Kommer du att anmärka på överträdelser av andra om jag gör dig uppmärksam på sådana? Vet du med dig att du översett med sådana överträdelser av andra? Ja eller nej!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-04 04:44:00
|
|
stålis |
Vidare – kan jag citera t ex X. fast X inte nödvändigtvis är ”med i debatten”? Tag om någon skrivit något som är PK, men som lätt omformulerat inte är det, t ex att jag byter ut svart mot vit, kvinna mot man, får jag då exemplifiera det med ett citat av den Sourzeskribenten eller är Sourzeskribenter generellt mer fredade från citat av vad de skrivit än t ex yrkesjournalister?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-04 05:01:00
|
|
stålis |
Sökte om netikett på google.
” 1.3 Var hövlig
Var inte anonym.”
Länk: pantograph.se
”På vissa diskussionslistor och chat-rum finns dock undantag från den här regeln: där kan man vara anonym, där förutsätts det att man inte alltid är ärlig, att det man säger inte behöver vara sant eller att vissa meddelanden är elakt menade.” Är du inte alltid ärlig?
Länk: jonasweb.nu
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-04 11:59:00
|
|
Jan E |
stålis, det finns högst legitima skäl att skriva anonymt. Och det vet du. Att ge mindre smickrande kommentarer om icke närvarande personer brukar i andra sammanhang kallas skvaller - eller förtal om det är allvarligt. Det finns många som skriver här som jag ogillar, men jag undviker att ge dem tjuvnyp när de inte är med och kan försvara sig. Är det så konstigt? Man kan ju inte begära att alla ständigt ska vara inne i varenda kommentarstråd för att bevaka ev. påhopp.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-04 11:59:00
|
|
Jan E |
Att citera folk är en helt annan sak, men också det kan missbrukas. Allt handlar om omdöme och respekt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-04-04 14:06:00
|
|
stålis |
Tack för undervisningen. Är du lärare till professionen? Din svenska är ju otadlig. P.S. Äh, känner du sign. "Kirderf"? Långsökt, men ibland. . . ja, lite lika är ni.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-04-04 14:41:00
|
|
stålis |
På tal om respekt, så är det ju uppenbart att sån behöver man inte visa vita heterosexuella män vhm längre. Jag vet en trevlig nyliberal bög törs inte namnge som uppmanar vhm till motstånd. Vilket jag hörsammat. Problemet är att vhm aldrig kan ge igen med samma mynt mot personer av motsatt kön eller annan etnicitet, eftersom spelreglerna för det offentliga samtalet inte tillåter det.
Detta utnyttjas omdömeslöst varje dag i våra spalter för att håna vhm och få vhm att må taskigt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-04-04 14:43:00
|
|
stålis |
Att det sen finns fellow travellers medlöpare till de omvända rasisterna och sexisterna är inte märkligare än att opportunisten Vidkun Quisling tjänade den tyska, *temporära* övermakten. Ja, jag vet - en retorisk överdrift, men vad spelar det för roll längre?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-04-04 14:43:00
|
|
stålis |
Det konstruktiva samtalet har dödats av
de som vill leka Mona Sahlin och säga besläktade saker till att "det är häftigt att betala skatt". Drangels
"det är befriande när invandrarkillar säger svennar" är ett försök i den genren. Och folk köper det!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-04-04 20:11:00
|
|
Jan E |
stålis, svaret är statstjänsteman, tänker inte precisera. Nej, vet inte vilken Fredrik som använder sitt namn baklänges. Var skriver han? För övrigt tycker jag att du som vhm – precis som jag – är lite överkänslig. Coola ner. Är det verkligen så kränkande att bli kallad svenne? Men jag ska se AMF-reklamen vid tillfälle. Problemet är bara att jag blir nästan psykiskt sjuk av att se intelligensbefriad tevereklam.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-04-05 16:08:00
|
|
Inger Olsson |
Stålis: Kör på! Det behövs tuffa skribenter på denna sajt som vågar syna sömmarna. Och Jan E skulle väl istället läsa sina egna intelligensbefriade kommentarer än ge sig på att håna de psykiskt sjuka. Men inget nytt under solen och så även de många sakfel i Anna Drangels artikel. Stålis har redan skrivit något om "politisk oskuld" i en annan tråd här och vad är det mer att säga...
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-04-05 23:13:00
|
|
Jan E |
Puss på dig Inger! Saknas möjligen pojkvän? Kanske du kan förklara för en intelligensbefriad vari mitt hån av psyksjuka består?
|
| |