Inlägg #1: Postat: 2005-04-01 12:00:00
|
Mysan |
Bra talat! Har även märkt att ju mer man umgås med det andra könet desto mer lik blir man så att man även börjar tänka som en man.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-04-01 12:28:00
|
NisseO |
Väl skrivet, men du glömde att länka till det här beviset för det riktiga i ditt resonemang: Länk: kvinnofronten.nu Läs motiveringen till de mansförnedrande skämten längst ned! DEN motiveringen är det enda på sidan jag skrattar åt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-04-01 12:46:00
|
Urban |
Det beror ju på att ni som är vita och heterosexuella är fast i en förlegad mansroll som säger att ni ska vara stora, tysta, starka och tåla att ta skit. Till vilken nytta kan man ju fråga sig om företeelser som mansskatt är på gång? Gör som jag och flera andra bögar; bli värsta "kärringarna" istället: överkänsliga, lätt hysteriska samt ta illa vid er om någon drar ett manssexistiskt skämt så blir det snart slut på det också. Sitt inte bara där och gnäll - lycka till!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-04-01 14:29:00
|
Unto S |
Jag förstår er inte! Jag har en mycket lång arbetslivserfarenhet med arbetsplatser där mansdominansen är total och där väldigt få invandrare släpps in. Och där får man skämta om allt och alla, även mycket grovt. Det finns ett undantag! Om en invandrare skämtar om svenskar blir man snart utfrusen och någon mumlar: ”Kritiserar du oss svenskar är det bäst att du åker hem igen!” Så berättar erfarenheterna men ni kanske inte har sådana!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-04-01 16:08:00
|
stålis |
Avundsvärt bra skrivet, tänkt och enskilda formuleringar att du tillhör de "stående" som är emot Irakkriget t ex! liksom jag är lysande. Tack för att du skriver här! Fortsätt med det!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-01 20:37:00
|
Marcus |
Det här var en av dom BÄSTA artiklar jag läst på länge. Sann, träffsäkert otroligt bra"!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-04-02 13:23:00
|
Sofia Hadjipetri |
Det ar klart att man ska skamta om kvinnor och invandrare, precis som man ska kunna skamta om killar med liten snopp och handikappade. Meningen ar att vi ska kunna vara sa pass oradda att vi ska kunna skoja om allt. Jag ber om ursakt for min eventuella troghet, men vad vill du komma fram till egentligen?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-04-02 22:15:00
|
Uno Hansson |
Tja, i slutet på 70-talet hade jag ett flertal mörkhyade bekanta som inte hade någon nämnvärd rytmkänsla och som var ganska obegåvade när det gällde dans. Man blev ju ganska så överraskad då det stämde dåligt med vad man sett på film.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-04-03 03:00:00
|
Mohamed |
Jag förstår vad du menar, o jag hoppas att det blir så i framtiden. Men i dagens läge "ska" man inte kunna skämta om kvinnor, män, invandrare och svenskar. Men man kan skämta på andra sätt. Man behöver faktiskt inte frossa i andras olycka för att få sig skadeglatt skratt. T.ex. Det skämtet om att döda flugor genom att slå en spade i huvudet på en somalier. Ett skämt kan såra även om det inte är med mening. Därav oxå mobbning. Folk skojar med glasögonormen. Men han känner sig mobbad.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-03 03:01:00
|
Mohamed |
Jag förstår vad du menar, o jag hoppas att det blir så i framtiden. Men i dagens läge "ska" man inte kunna skämta om kvinnor, män, invandrare och svenskar. Men man kan skämta på andra sätt. Man behöver faktiskt inte frossa i andras olycka för att få sig skadeglatt skratt. T.ex. Det skämtet om att döda flugor genom att slå en spade i huvudet på en somalier. Ett skämt kan såra även om det inte är med mening. Därav oxå mobbning. Folk skojar med glasögonormen. Men han känner sig mobbad.
|
|