Statsministern, ser du inte tendenserna?

Inlägg #1: Postat: 2005-03-30 00:02:00
Uno Hansson
Jag är i varje fall helt övertygad om att den rimliga lösningen är att konsumenterna bildar gemensamma medlemsorganisationer. Med teknikupphandling och avropsavtal direkt från storföretagens tidigare underleverantörer - och produktion med begränsad bemanning PBB -så skulle låglöneländerna inte kunna konkurrera.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-30 00:05:00
Uno Hansson
Kruxet är svårigheten att nå ut till tillräckligt många konsumenter.
citat: ”Även om du och jag som vanliga medborgare i princip kan nå en jättelik publik genom pressen och etermedia så är det i praktiken alldeles för dyrt. Yttrandefriheten är inte gratis utan den kostar pengar. Tidningar, radio- och tv-stationer ägs och drivs av eliter. forts...
Inlägg #3: Postat: 2005-03-30 00:06:00
Uno Hansson
forts... I de flesta fall har bara andra eliter råd att köpa spaltutrymme och sändningstid. Du och jag ges inte ofta tillfälle till genmäle när de varje dag talar till oss.”
Inlägg #4: Postat: 2005-04-01 16:01:00
Janne B
Konsumenterna var rätt väl organiserade för 40 år sedan. Men hyresgäströrelsen och Konsum är i kris. I en rad samhällen i Västergötland har Konsum slagit igen för länge sedan.
Inlägg #5: Postat: 2005-04-01 16:04:00
Janne B
Kommunerna organiserade tidigare konsumemtnämnder men de flesta är borta nu. Minst 100 kommuner hade Konsumentsekreterare, men de har ofta rationaliserats bort. 3-4 kommuner delar på en sekretetare, på deltid. Konsumentintresset försvagas då det borde stärkas starkt.
Laddar...