Inlägg #1: Postat: 2005-03-29 20:46:00
|
Sunny |
En bra artiekl. När det gäller barnmisshandel ligger kvinnorna i topp. Ju mindre barn desto oftare är misshandlaren mamman.Eller mormor/farmor/barnvakt.De har ju oftare tillgång till de små. När det gäller barnamord på små barn utförs de oxå ofta av kvinnor. Inte sällan gör de som männen i familjetragedier: tar sitt eget liv efteråt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-30 02:24:00
|
Alisa |
Jag bryr mig inte.. Vi kvinnor föder upp barnen i våra egna kroppar. Självklart ska vi inte dömas lika hårt när vi förlorar kontrollen över detta som vuxit upp ur oss. Män är män! Fria kvinnorna från ansvaret ibland. För vi kvinnor är INTE lika män. Vi har en helt annan mental uppbyggnad. Sen skiter jag i vad ni svenskar säger.. JAG är i alla fall extremt olik män - biologiskt...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-30 02:25:00
|
Alisa |
Jag bryr mig inte.. Vi kvinnor föder upp barnen i våra egna kroppar. Självklart ska vi inte dömas lika hårt när vi förlorar kontrollen över detta som vuxit upp ur oss. Män är män! Fria kvinnorna från ansvaret ibland. För vi kvinnor är INTE lika män. Vi har en helt annan mental uppbyggnad. Sen skiter jag i vad ni svenskar säger.. JAG är i alla fall extremt olik män - biologiskt...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-30 14:08:00
|
Mysan |
Ja herregud! Män som väldtar och misshandlar kvinnor i hemmets väggar har vi ju.samt kvinnor somär otrogna och inte kan skilja sig pga ekonomi och bostad.Kvinnor som misshandlar män är nog inte lika stortäven om vissa påstår det .
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-31 00:01:00
|
Anna Li |
Jag läste också artikeln och reagerade över att mamman sannolikt kom lindrigare undan än en pappa gjort men idag var det om en styvpappa som ej blev polisanmäld. Men därifrån till att dra slutsatsen att kvinnor misshandlar lika mycket är ju steget väldigt långt. Vad baserar du det på?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-04-01 12:52:00
|
steno |
En kvinna som "uppfostrat" en sjuåring med tortyr, som skållningar od blev friänd med hänsyn till kvinnans kultur och att hennes relation till barnet skulle skadas av fängelsestraff. Vackert Sverige
|
|