Inlägg #1: Postat: 2005-03-29 17:22:00
|
AmerikaMike |
Så bara de som från förskoleåldern bestämt sig för att bli "förtroendevalda" och därefter levt ett moraliskt oantastligt liv ska kunna bli ministrar? Ett alternativ vore ju att inte bry sig om saker som inte har med deras kompetens som minister att göra.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-30 08:49:00
|
Jan Schmidt |
Nja, jag syftade inte på moral, direkt. Men håll med om att OM man som minister VET att det inte kommer att tas väl upp att man går på porrklubb och OM man vet att man kommer att avslöjas om man gör det, för det händer ju ALLTID, DÅ är det jävligt korkat att gå på porrklubb och tro att man ska komma undan med det! Jag tycker det handlar om huruvida personen ifråga är intelligent nog att dra slutsatser utifrån kända fakta...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-30 08:51:00
|
Jan Schmidt |
Sen kan man ju alltid diskutera det relevanta i att gå på porrklubb är något som en minister inte får göra. Men nu lever vi i en verklighet där politiker inte får gå på porrklubb och inte låta sig sugas av av praktikanter och då är det jävligt dumt av politiker att inte fatta det och anpassa sig!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-30 11:31:00
|
henny |
Så du lever ditt liv precis som du vet att det bör levas? Är inte grejen att det inte alltid är så lätt att leva sitt liv politiskt korrekt. Även du gör väl grejer som du vet inte är helt godtagbara?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-30 12:49:00
|
Per W |
Det här hände väl? 1998 då han var några och tjugo och studentpolitiker och säkert inte ens drömde om att blik minister. Själv har jag gluttat i porrtidningar. Får jag bli minister då?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-30 12:51:00
|
Per W |
Per-Albin på sin tid underhöll två fruar och två familjer samtidigt men var kapabel statsminister ändå. Hade dagens "regler" gällt politiker förr i tiden, hade alla blivit tvungna att gå!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-30 14:33:00
|
Sunny |
Per W: Ja det har du rätt i.
Men under Per Albins tid var vi inte så förbannat PK.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-30 17:37:00
|
Jan Schmidt |
Men ni förstår ju inte vad jag menar: Politiker VET att de torskar om de gör dumma grejer, skit samma vilka, och ändå gör de dumma grejer! Vill vi verkligen ha politiker som är så in i h-e ignoranta om vad som pågår runt dem?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-30 17:39:00
|
Jan Schmidt |
Svar 4: Jag är inte politiker...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-30 23:12:00
|
Björn_T |
Jan, jag tror faktiskt du har fel i ditt grundresonemang här. Hur vet du att det är så säkert att de åker dit? Det kan ju vara många fler som går på porrklubb än som vi får höra talas om. Det kan t o m vara så att risken för att upptäckas är löjligt låg, och att det är det de vet om, och då är det ju inte längre lika korkat att ta risken.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-31 00:06:00
|
AmerikaMike |
Om vi ska tillämpa JS regel på vänsterpartiet får ju i princip hela bunten avgå eftersom de vid ett eller annat tillfälle varit korkade nog att kalla sig kommunister och/eller öppet hyllat kommunistdiktaturer.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-31 00:07:00
|
AmerikaMike |
Fast när det gäller v är väl den typen av hjärnsläpp snarast en merit.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-04-01 21:37:00
|
Sunny |
Björn: Du slår huvudet på spiken.
Av alla politiker o andra höjdare jag träffat på porrklubb har nog ingen åkt dit? Ja nu har ett par stycken namngetts i en bok 30 år efteråt då några är döda men innan....
Kändisar o andra höjdare likaså.Vet ingen som har åkt fast utom de likt Cornelius W som själva skrivit om saken. Upptäcktsrisken måste var högst en på 100?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-04-01 21:38:00
|
Sunny |
Dessutom är inte politiker så väldigt smarta varken i arbetet eller privat.Inte kändisarna heller: de kan var helt blåsta men de ska ju inte styra landet så det kan jag stå ut med.
|
|