Etik och PPM

Inlägg #1: Postat: 2001-06-10 14:56:00
claes croner
PPM har mycket att göra. PPM svarar inte på frågor om alternativa pensionsplacerigar t ex i sk etiska fonder. Då jag är intresserad av etik i praktiken har jag låtit frågan gå vidare bl a till Amnesty som hänvisat till den egan Humanfonden.
Vad gäller PPM funderar jag på att anlita en annan pensionsförvaltare när den dagen kommer. PPM kanske har något råd att ge? Skriv på Sourze.

Claes Croner
Vän av etik och etikett
Inlägg #2: Postat: 2001-07-06 13:33:00
Jens
Jag börjar tröttna på etik-trenden. Det är ju ändå bara en marknadsföringsgrej. Är det inte enklare att bara välja en fond som inte verkar totalt oetisk, stoppa in stålarna i den och sen donera 500 spänn till Rädda Barnen varje månad...
Inlägg #3: Postat: 2001-07-06 13:33:00
Jens
Jag börjar tröttna på etik-trenden. Det är ju ändå bara en marknadsföringsgrej. Är det inte enklare att bara välja en fond som inte verkar totalt oetisk, stoppa in stålarna i den och sen donera 500 spänn till Rädda Barnen varje månad...
Inlägg #4: Postat: 2001-07-06 13:34:00
Jens
Inlägg #5: Postat: 2001-07-06 13:34:00
Jens
Jag bsrjar trsttna pO etik-trenden. Det Sr ju SndO bara en marknadsfsringsgrej. ?r det inte enklare att bara vSlja en fond som inte verkar totalt oetisk, stoppa in stOlarna i den och sen donera 500 spSnn till RSdda Barnen varje mOnad...
Laddar...