Inlägg #1: Postat: 2005-03-24 22:35:00
|
tomster |
Det trixiga är ju den grejen som jag tycker är oerhört viktig: man ska inte kunna ta bort ett medborgarskap. Så, om nynazisten inte är svensk medborgare, då ska han kastas ut om han begår grova brott. Det kan ju röra sig om en tysk, engelsman, amerikan osv. Jag gör personligen ingen skillnad. Jag tycker inte principen är fel att utvisa de som begår grova brott. Kan ingen förklara vad Sverige vinner på att INTE göra det?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-26 23:34:00
|
Friskytten |
Inget svar på två dagar på den frågan. Tro fan det!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-28 22:19:00
|
YP |
Vilket land vill ha en svensk nynazist, som har begått en grov våldshandling i Sverige? Vilket land har skyldighet att låta denna förbrytare stå till svars för sin gärning i ett annat land?
Svar: Förmodligen inget än det land där gärningen har begåtts och där gärningsmannen är medborgare.
Däremot är det en annan sak om nynazisten är finländsk, tysk, dansk eller norsk medborgare etcetera och begår gärningen i Sverige.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-29 18:47:00
|
Fowler |
Svar 2: Jag uppfattade tomsters fråga som retorisk och svarade därför inte. F.ö håller jag med honom. Vad gäller min förslag så var inte seriöst, jag blev bara förbannad på idén att utvisa människor som är Svenska medborgare, att utvisa folk som inte är det ser jag inte som helt främmande och det görs ju redan, eller hur.
|
|