Den muslimska fredagsbönen

Inlägg #1: Postat: 2005-03-24 14:17:00
tomster
Om man inte gillar muslimer men samtidigt inte vet nåt om dem, varför ogillar man dem då? Hur som helst, kvinnosynen i islam är föga mer unken än den i kristendomen, bara det att vi inte tar religion på allvar. Och du ska väl heller inte prata om kvinnodiskriminering, din syn på kvinnlig frigörelse är väl tydlig så det räcker på det du sagt i trådar här. Eller har jag missförstått dig?
Inlägg #2: Postat: 2005-03-25 02:05:00
Emma
Tomster: citat: "Om man inte gillar muslimer... varför ogillar man dem då?". Har du knarkat nu igen? Du verkar helt slut i colan!
Inlägg #3: Postat: 2005-03-26 11:14:00
tomster
Den var kul, Emma. Du vet att citat ska man helst inte klippa i? Och att det är lite pinsamt att göra det på ett ställe där det jag faktiskt sa står klart och tydligt ovanför? Jag tror att i en allmän omröstning om vem som är mest slut i kolan skulle jag vinna dig med bakbundna armar. Vad vet du om muslimer och islam?
Inlägg #4: Postat: 2005-03-26 11:34:00
Emma
Tomster: Du kan ju utlysa en folkomröstning då, visserligen är jag rädd att dom syr in dig fortare än kvickt. Jag har personlig erfarenhet av muslimer och deras kvinnosyn och den hör inte hemma i Sverige.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-28 05:02:00
Jan Schmidt
Hur många kvinnliga präster har hållit en katolsk mässa? Hur många kvinnliga rabbiner har lett en gudstjänst i en synagoga? Det kanske har hänt, men jag har då aldrig hört talas om det. Varför peka ut just islam som en specifikt kvinnodiskriminerande religion?
Laddar...