Jag blev sjuk av min 3G-mobil!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-03-25 02:36:00
Emma
Beckis: Ju högre frekvensen är, desto större energiinnehåll har det elektromagnetiska fältet. Sen är de väl lite tekniska olika, gsm är nog i ett slags pauseläge när de inte rings i, medan 3G och NMT sänder hela tiden, därav den dåliga batteritiden?
Inlägg #22: Postat: 2005-03-25 15:56:00
Nähädu
microvågor och radiovågor är ju samma sak. När de övergår en viss frekvens kallar man det mikrovågor, därefter blir det joniserande strålning typ röntgen och gammastrålning.
Inlägg #23: Postat: 2005-03-25 17:57:00
Marcus
Vänta här nu..... microvågor och radiovågoer är lika mycket samma sak som is och vattenånga, eller lika mycket samma sak som kol och diamant, det vill säga en jävla skilland. Att säga att det är samma sak är visserligen sant, men det är inte särskillt sant i det här sammanhanget. Försök att sälja en lastbils kol till en diamant handlare och hävvda att det är samma ska som diamant så får du se...
Inlägg #24: Postat: 2005-03-25 17:57:00
Marcus
Jag vet inte om du gör dig dummare än vad du är eller vad som är problemet.
Inlägg #25: Postat: 2005-03-25 18:13:00
Emma
Marcus, jag tror han är en flitig användare av 3G. Det kanske påverkar honom på ett annat sätt ;-
Inlägg #26: Postat: 2005-03-25 18:16:00
Emma
Jag försöker inte ens föra en diskussion med "Nähädu". Det skulle bara bli en "godag yxskaft" och inte komma någon vart. Han är inne i trotsåldern och är inte öppen för möjligheten att 3G kan vara skadligt.
Inlägg #27: Postat: 2005-03-25 18:37:00
Emma
Marcus: Så här enkelt är det, 3G sänder som sagt på en hög frekvens vilket laddar det elektromagnetiska fältet med större energiinnehåll. Att starka elektromagnetiska fält påverkar kroppen är forskningen eniga om. Särskilt om vi utsätts för den under en längre tid, då klarar inte kroppen att kompensera upp denna yttre onaturliga påverkan och störningar hos vitala kroppsfunktioner kan uppstå.
Inlägg #28: Postat: 2005-03-25 18:37:00
Emma
Därför har de satt gränsvärden för vad som är max rekommenderat. Skulle det inte vara någon påverkan, skulle inte gränsvärden existera. ”Nähädu” kan inte bortförklara gränsvärdena.
Inlägg #29: Postat: 2005-03-26 11:51:00
Nähädu
Emma : Är det något som forskarna defintivt inte är eniga om så är det om och isåfall hur starka elektromagnetiska fält av icke-joniserande typ påverkar människokroppen.

Jag har inget till övers för 3G. Det är en teknik som ingen behöver. Men jag köper inte att det är vår tids häxa när det i själva verket är annat som gör människor sjuka.
Inlägg #30: Postat: 2005-03-26 11:53:00
Nähädu
Emma igen. Det blir lätt lite goddag yxskaft eftersom det du argumenterar för faktiskt är ganska lätt att , med lite kunskap, smula sönder. När du och andra dessutom kommer med pinsamheter allmänt gnäll blir det ju inte lättare för dig att vara trovärdig.
Inlägg #31: Postat: 2005-03-26 11:55:00
Nähädu
Vad gäller gränsvärdena så anser jag att SSI har fallit till föga för populistiska politiker. De jag taöar med på SSI vill helst plocka bort gränsvärdena just eftersom de bara sprider oro och inte kan verifieras.
Inlägg #32: Postat: 2005-03-26 12:06:00
Emma
När radiovågor träffar kroppen, kommer en del att reflekteras och en del att tränga in i kroppen. Inne i kroppen omvandlas radiovågornas energi till värme. Forskare har funnit att hälsoeffekter kan uppträda om radiovågorna värmer
upp hela eller delar av kroppen mer än 1° C. Om en person utsätts för sådan påverkan under en längre tid, kan det leda till övergående störningar, som till exempel sänkt prestationsförmåga. Kroppsdelar med lägre blodcirkulation kan
också vara särskilt känsliga.
Inlägg #33: Postat: 2005-03-26 12:07:00
Emma
Vid djurförsök, där radiovågor orsakar sådan kraftig uppvärmning, har man sett beteendeförändringar och störningar i olika kroppsfunktioner hos djuren, till exempel i hjärtat och i centrala nervsystemet. Forskarna är eniga om dessa samband. Gränsvärden har därför utformats så att
dessa skadliga hälsoeffekter undviks med stora säkerhetsmarginaler. Det är
också viktigt att enstaka forskningsresultat upprepas och granskas av andra forskare.
Inlägg #34: Postat: 2005-03-26 12:08:00
Emma
Gränsvärden sätts inte utifrån enstaka studier utan från den samlade kunskap som forskare fört fram. Dessa gränsvärden har inget med populistiska politiker att göra.
Inlägg #35: Postat: 2005-03-26 12:11:00
Nähädu
Emma. Ta reda på hur mkt strålning som behövs för att värma upp kroppen 1 grad. Jag garanterar dig att du får tala i mobilen en evighet för att lyckas med det, om du nu inte räknar värmestrålningen från mobilen som kanske är en miljon ggr starkare.
Inlägg #36: Postat: 2005-03-26 12:13:00
Emma
Kort och gott, du svamlar en massa skit, "Nähädu".
Inlägg #37: Postat: 2005-03-26 12:13:00
Emma
Pröva att prata i mobilen 1 minut en kall vinterdag, så ska du få känna på ett varmt rött öra.
Inlägg #38: Postat: 2005-03-26 12:17:00
Nähädu
Emma.. Det beror på värmestrålning från nallen, inte radiovågorna. Huruvida värmestrålningen är farlig eller ej är en annan femma. Där är jag beredd att gå dig till mötes.

Nej..jag svamlar inte, Emma. Det inser nog den intelligente läsaren.
Inlägg #39: Postat: 2005-03-27 01:54:00
Marcus
Tack Emma du har rätt, killen måste är inne i trots åldern eller liknande. ;-
Tack för dina ord du fick mig att skratta ;-
Inlägg #40: Postat: 2005-03-27 01:55:00
Marcus
Jag vet inte om han ens har läst min artikel. Han är en kille som skulle kunna bränna sig på en spisplatta och säga, det var inte spisplattan nej jag har brännskador nu på grund av "andra saker" min granne har förtrollat mig med sin trollstav, eller jag fick bränskador på grund av problem med jobbet.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...