|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-21 13:09:00
|
|
stålis |
Jag anser ju att fakta är bättre än fantasi. I alla fall när man skall diskutera politik.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-21 14:00:00
|
|
Ropixdaniel |
Nej. Jag tycker helt enkelt inte att man behöver läsa på innan man skriver på Sourze. Huvudsaken är det sätt som folk eventuellt blir påverkade på efter att ha läst texten, inte att texten är kliniskt akademiskt godkänd.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-21 14:12:00
|
|
tomster |
Njae, jag tycker man ska fabulera fritt. :- Alltså så här: hans idéer om hur han vill ha tillvaron får han ju hämta var han vill, från sin fantasi, var som helst. Men när han påstår svepande saker om folk eller presenterar saker som framställs som observationer etc och inga observationer gjorts, då är det bra att skriva "ren spekulation från min sida". Jag FÖRSÖKER att göra så, ibland, när jag bara griper saker ur luften.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-21 15:43:00
|
|
stålis |
Olof Lagercrantz i "Om konsten att läsa och skriva" s.49: "Jag insåg tidigt att det fanns ett samband mellan min förmåga att skriva och min kunskap om det behandlade ämnet. Ju mer kunskap desto bättre språk."
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-21 16:09:00
|
|
stålis |
Sen tycker jag ni båda hyllar en anti-intellektuell hållning. Men det är klart bekvämare att fabulera och tycka än att forska och tänka.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-21 19:06:00
|
|
Ropixdaniel |
Huvudsaken är att det händer grejer, inte vad som skrivs. Om inget händer i verkligheten, är Sourze bara bs bullshit. Jag är inte intresserad av att vinna debatter, jag vill bara få folk att läsa och tänka. "Fantasi är viktigare än kunskap." / Albert Einstei
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-21 21:29:00
|
|
stålis |
Kan väl tillstå att du är trevlig som svarar så flitigt. Man är ju lite märkt av Redliners och Untos debattstil. Och fegstilen som vissa andra kör med, när de vägrar debattera med en. Och jag har väl lite av samma ldebatt-för-debattens-egen-skull-attityd som du har. Bara med den skillnaden att jag älskar att leta kunskap och googla under pågående debatt. Man lär sig så mycket nytt då. Och så gillar jag att legera kunskap och eget tänkande.
|
| |