Fusk hand i hand med högervridningen

Inlägg #1: Postat: 2005-03-21 11:34:00
Chris.X
Skattefusk? Äh, det är högerns fel. Gudrun Schymans "deklarations missar"? Ja, det är högerns fel det med. Allt ont är högerns fel. Det måste vara bekvämt att ösa över all skit på den ideologin man ogillar, oavsett om ens ideologi vars gloria hamnat på sned åtskilliga gånger.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-21 11:37:00
Chris.X
Visst fuskar och fifflar politiker väldig mycket. Och nej, de flesta av oss är inte chockerade över både vänsters såväl som högers fuskande. Men på något sätt verkar det som om folket på vänsterkanten oftast skyller ifrån sig på motståndarna när fusket och fifflet kommer fram. Varför är det så? Vill man inte ta eget ansvar i sann kommunistisk anda?
Inlägg #3: Postat: 2005-03-21 12:35:00
Chris.X
Att påstå att högerpolitik uppmanar och stödjer fusk känns precis som att påstå att folkmord är förenligt med kommunism. Bara för att det existerar inom utövandet av en ideologi, betyder inte det att ideologin i sig stödjer vare sig fiffel, fusk eller folkmord. Det är en himla skillnad.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-21 14:24:00
markushankins
Precis som det inom Sovjetblocket fanns en svågerkultur som växtre fram under 1970 och 1980-talen så finns det inom den svenska politiken och kapitalismen en omfattande fusk och fiffelkultur som växt fram de senaste 25-30 åren. Jag är inte vänsterpartist, och påminner gärna om att Gudrun Schyman är del av VP:s höger som beter sig lika illa som sossetoppen och därför tvingades att avgå med...
Inlägg #5: Postat: 2005-03-21 14:27:00
markushankins
ChrisX/ Jag säger inte att fusk är lika med högerpolitik. Jag säger att fuskandet uppstod i och med högervridningen inom politiken. Och du benämner s fortfarande i andetagen som en vänster, för det är de som är skyldiga till fusk nu. Och jag är vänster men har abslout ingenting gemensamt med dem, för de bedriver högerpolitik oavsett om många av deras väljare, en klar majoritet förmodligen är långt mer "vänster"...
Inlägg #6: Postat: 2005-03-21 16:09:00
tomster
Din sista kommentar made more sense then your entire fucking article. Skriv om den men ersätt den med din sista kommentar. Eller vad du egentligen vill säga är detta: Sverige har blivit hem för en roffa-åt-dig-medans-nåt-finns-kvar-kultur. De bidrag som det fifflas om är ju s-konstruktioner. Men egoismen kanske är ett problem. Du får det dock till höger-vänster. Det är snurrigt.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-21 16:10:00
tomster
Eller rättare sagt, du får kritik mot s och v som säger att de vridits åt höger att bli ett slagträ mot borgerligheten, men du kan inte skylla fifflet på högervridningen inom s, för då måste du kunna belägga att inget fusk förekom innan denna högervridning. kan du det? Dvs, alla kanske fuskar, du väljer att förklara det på ett sätt som det inte finns belägg för.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-21 16:12:00
tomster
Alltså, att det växt fram en fiffelkultur i Sverige, är det verkligen högervridningens fel? Det tror jag du kommer få sjukt svårt att bevisa. Möjligtvis med ekvationen höger dåligt, men har du några fakta som visar att sossarna inte fuskade före denna högervridning? Och om ej heller högern fuskade innan denna, vad drar vi då för slutsatser?
Inlägg #9: Postat: 2005-03-21 20:27:00
markushankins
Alså den stora förändringen i svensk politik har ju varit högervridningen inom s. Alla andra partier möjligen med undantag för Folkpartiet som förvandlats till ett wannabe SD har stått still i sin politiskideologiska utveckling om man jämför med sossarna. Då måste jag ju få fråga om inte denna stora förändring hos partiet med makten kan ha en koppling till att det har framkommit ett ökat fusk och ökat avslöjande av fusket?
Inlägg #10: Postat: 2005-03-21 20:28:00
markushankins
tomster/ Och min "article" skrevs inte för att make sence, det var bara en kommentar på att en liten smygrasist som ungliberalen Fredrik Malm har mage att här på sourze kritisera SSU när han själv sitter i samma fiffel, fusk och mygelbåt...
Inlägg #11: Postat: 2005-03-22 13:35:00
tomster
Samma kommentar som på annat ställe då: varför skriver du så fantastiskt dåliga artiklar? Jag vet också att alla fuskar. Men du drar in höger-vänsterresonemang och alla missar var du skjuter. Du kunde ha sagt att sossarna sög, det håller jag med om. Jag har också märkt deras glidning. Alla är så arga, även du. Och jag. Det går i vågor. Jag ska komma ihåg min ambition att vara Gandhi nu.
Laddar...