|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-19 23:06:00
|
|
stålis |
Det diskuteras om varför Sverige drabbas av "apatiska flyktingbarn". Gissningsvis finns det både de som simulerar och de som verkligen blir så chockade av de dubbla budskapen att de blir näst intill katatoniska. Det är fruktansvärt. En del har invaggats i tron att här skall de få stanna. De har skaffat vänner. Fått en ny identitet. Helt plötsligt skall de ut.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-19 23:07:00
|
|
stålis |
Men. . . det är inte "sådana som migs" fel. Det är en naiv och verklighetsfrämmande asyl- och invandringspolitiks fel. Påminnande om när man inte vågar säga till en person som söker in på en teaterskola, att denne saknar talang. Och därmed lockar denne att slösa bort år av sitt liv i en fruktlös strävan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-19 23:08:00
|
|
stålis |
Sen när Danmark och Storbritannien skärpte sina krav och t ex minskade bidragsmöjligheterna, så har de asylsökande drastiskt minskat. Om Sverige gjorde samma sak, så skulle det slut gå ut "signaler" till omvärlden, att man inte längre kan komma hit, överdriva asylbehovet och sen få stanna. Iofs är det väl trevligt om varje land kan behålla sin etniska särart, men det är inte det som driver mig mest. Utan rent praktiska hänsyn. Politiska, ekonomiska, kulturella, etc.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-19 23:08:00
|
|
stålis |
Jag har kallat massinvandringen ett ekonomiskt problem. Men det är också ett ordningsproblem. Det finns internationellt termen "lordre publique". Den allmänna ordningen. Den hotas av för stor invandring. Inte av "fel" hudfärg. Det borde alla kunna fatta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-19 23:16:00
|
|
Friskytten |
"Påminnande om när man inte vågar säga till en person som söker in på en teaterskola, att denne saknar talang. Och därmed lockar denne att slösa bort år av sitt liv i en fruktlös strävan." Väldigt bra liknelse. Har jobbar inom branschen och sett mycket sådant. Samma cyniska resomang ligger bakom de som skapar de personliga katastroferna i båda fallen!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-19 23:50:00
|
|
megaman |
När belgien drog in på bidragen minskade sökningarna av uppehållstillstånden med 50..Det säger ju allt. Alla med förståndet i behålll inser ju att dagens invandring bedrivs som valboskap åt sossarna. Det är det enda sättet man kan logiskt förklara den nuvarande invandrings politiken. Frågan blir då varför handlar inte opposintionen?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-20 00:07:00
|
|
stålis |
1 Jag tycker ditt inlägg är helt ok. 2 Jag håller med kluvne "tomster" om att verkligheten inte är entydig.
3 Ja, vad ska man säga om vår "opposition"? Det är bara så himla sorgligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-20 17:54:00
|
|
Unto S |
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-21 16:25:00
|
|
tomster |
Jag är Tommie, mitt användarnamn har hängt med. Tack att du tog till dig den grejen om den icke entydiga verkligheten. Oj vad jag brottas med den, dagligen.
|
| |