Rasism moral

Inlägg #1: Postat: 2005-03-20 09:31:00
Mine
Så länge det har funnits :städer och allmän skolplikt har det varit på detta viset.Sedan det blev allmän rösträtt har :majoriteten bestämmer gällt.Frågan är om man har rätt att :vara kriminell terrorist i andras liv.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-20 09:31:00
megaman
Nu kanske det finns sverigedemokrater som förespråkar utkastning av blattar men ALLA gör inte det, och definetivt inte partiet.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-20 10:31:00
Stefan_B
Jag förstår inte riktigt vad du vill komma. Menar du att det är bättre att vi skiter i allt pga. risken att vi reagerar för mycket? Jag tror knappast att det är det bästa sättet att hantera problemet med kollektiv skuldbeläggning.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-20 11:18:00
stålis
Frågan är om inte "invandringsfrågan" blivit en hävstång för de som vill framstå som mer coola och beresta än andra. "Typ jag har varit i New York och där var det nästan bara invandrare och det var jättecoolt. Men hemma i bonnhåla läs Sverige finns det fattiga som inte hajar hur häftigt det är med minareter etc.
Såna där sverigedemokrater som bara gillar pölsa och inte kebab."
Inlägg #5: Postat: 2005-03-20 12:14:00
Redliner
Haha, intressant tankegång där! :
Inlägg #6: Postat: 2005-03-20 12:37:00
Bong
Förvirrande...
Jag tolkar din artikel så att antingen anser man det vara ett problem att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken och därför ska alla invandrare utvisas och att detta är SDs politik vilket jag är tveksam till att det verkligen är. Och att alternativet är att man ska strunta i denna fråga.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-20 12:46:00
Mabe
Var gång någon säger sig veta hur vi andra ska leva vårt liv, vad vi ska tycka och hur fel vi gör i allmänhet då frågar jag mig: Vad för unika kunskaper har denna individ? Var har han/hon hämtat denna vishet och insiktsförmåga som så vida överstiger alla andras? Och var gång blir jag lika besviken då besserwisserattityd, självgodhet och egocentrism tomt stirrar tillbaka på mig.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-20 22:13:00
Sunny
Jag hänger nog inte med i ditt resonemang: Jag tycker att rasism är djupt omoraliskt o dessutom j--a korkat!
Inlägg #9: Postat: 2005-03-21 13:09:00
stålis
Har Lampinen studerat Sverigedemokraterna? Brukar han surfa in på Länk: sd-kuriren.info ? Själv har jag gjort det många ggr - liksom på islamiska hemsidor och på www.expo.se
Inlägg #10: Postat: 2005-03-21 13:28:00
tomster
Rasistiskt och fördomsfullt. Reducerar en grupp i samhället till dumma bonnläppar vilket de som röstar på sd förmodligen inte är i större utsträckning än de som röstar på s och c etc. Förklara även hur det kommer sig att invandrare har bättre bollkänsla? Eller var det bara en dum sak du sa? I övrigt... poängen med den kraftiga och överdrivna reaktionen / lösningsförslaget stämmer ju.
Inlägg #11: Postat: 2005-03-21 17:28:00
megaman
Om du vill få reda på varför folk röstar på sd måste du ju rimligtvis ha något sånär hum om vad de står för?
Inlägg #12: Postat: 2005-03-21 22:02:00
Calle Z
Visst! Be du de tjejer och deras anhöriga som har blivit offer för en gängvåldtäkt att slappna av och skita i att reagera! De skall enligt dig stoppa huvudet i sanden för att Alla invandrare begår inte gängvåldtäkter? De kan ju riskera att tas för bonniga eller vad du nu drog till med. Problemen med invandringen måste belysas och debatteras! Du kränker dessa tjejer som har blivit utsatta för dessa hemskheter.
Inlägg #13: Postat: 2005-03-21 22:26:00
stålis
Identitet skapas i samspel med omgivningen. Via könstillhörighet, yrke, familj, släktnamn, förnamn, ålder, nationalitet, religion eller brist på sådan, hudfärg, kroppsvikt, hårfärg.
Inlägg #14: Postat: 2005-03-22 14:53:00
Anders Klasson
Rena rappakaljan hela artikeln för
det första, för det andra verkar den
helt virrig.För det tredje är inte SD
mer Nationalistiskt än Pensionärspartiet när det väl kommer till kritan, det är bara
massmedia som tror det, den som verkligen
vill rösta på ett äkta Nationalistiskt
parti som angriper problemen i
själva grunden måste rösta på ND,
eller nåt åt det hållet.
Inlägg #15: Postat: 2005-03-22 15:13:00
Mabe
Daniel! Jag tror du syftar på moralism, inte moral. Det ord som du avser i rubriken och de som stämmer bättre på de orsaker som försöker beskriva i din rätt så kraftigt förvirrade artikel.

I korthet kan man skilja dessa åt såhär:
moral filosofiskt åsiktssystem eller normstruktur, alltså en logisk struktur för normer/regler.
moralism sedlighetslära, alltså rättfärdigande principer t.ex. dem kristna moralismen för att komma till himle
Inlägg #16: Postat: 2005-03-28 20:02:00
rokycloy
hehe den var rolig, fast aningen förvirrad artikel.
Laddar...