|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-18 11:48:00
|
|
tomster |
Vad är det för obehaglig stil ni kör hela tiden? Främst du Unto, men flera har pratat om varandra som privatpersoner, om var de bor mer specifikt och nu tar du upp att stålis fru ska ha miljoninkomster. Betyder det att du har kollat upp det? Hur sjukt är det? Andra har gjort samma sak om Unto, pratat om vilken kommun han bor i etc, vad är det för stil? Ska vi börja åka hem till varandra när debatten går tillräcklig hög?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-18 11:49:00
|
|
tomster |
Och Unto, du ska fan ta och skärpa dig snarast, jag är så FÖRBANNAT JÄVLA trött på ditt TJAT om att alla svenskar är rasister och fascister och primitiva och sånt. Hur många har du fått över på din sida med ditt varma sätt? Du alienerar alla och skyller på rasisterna när ditt största problem är du själv!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-18 11:49:00
|
|
tomster |
I diskussionerna alltså. Hela tiden är det en massa primitiva kvinnohatande abortmotståndare som med maffiametoder som röstar när dina artiklar får dåliga betyg och stålis bra betyg. Och alla som inte kritiserar stålis med orden "du sprider hat och är rasist" är rasister, fascister och abortmotståndare. Du svarar heller aldrig på frågor, du bara bajsar i trådarna överallt och torkar aldrig upp efter dig. SKÄRPNING!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-18 11:49:00
|
|
tomster |
Trevligt, Unto. Alltså att du anser majoriteten av Sveriges befolkning, nej, majoriteten av de som inte är invandrare dvs "svenskarna" är primitiva. Du är skitobehaglig tycker jag. Du är ju rasist själv, du beskrev just majoriteten av Sveriges befolkning som primitiv. Kan du inte lite mer konkret peka på vad i den här artikeln som kvalificerar den som hatartikel, förstås utöver att den kritiserar invandringen? Får man kritisera densamma, en stilla undran?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-18 11:50:00
|
|
tomster |
Vad är det du påstår, Unto? Var angriper AmerikaMike dig, förutom då där han kallar dig för enfaldig, hatisk och primitiv? Vilket, om jag får påminna dig, du just innan kallade majoriteten av svenskarna. Så om du angriper en ansiktslös massa med en hög fördomar och som replik får att du är likadan, är det en hämningslös attack? Är du speciellt hämmad själv?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-18 11:50:00
|
|
tomster |
Jag menar, att kalla en hel befolkningsgrupp primitiv, det är ju balanserat. Återhållsamt kan man kalla det kanske? Kan man kanske säga att du, gör precis samma sak som det du påstår att AmerikaMike gör, nämligen saknar hämningar för att angripa stålman genom att kalla honom för rasist, nazist, hatisk etc? Kan du se detta, när jag pekar på det, eller tycker du att jag är helt ute och cyklar?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-18 11:52:00
|
|
tomster |
Där, kommentarer av mig som du inte har bemött, i denna diskussion om denna artikel enbart. Skärp dig nu. Du föser över alla rationella människor till stålis läger med din helt bisarra attityd. Du resonerar inte, du bemöter inte, allt du gör är att skrika "rasist, nazist" om stålis. Jag tänker inte börja skrika det jag tycker om dig efter dig, för jag förstår hur dum jag framstår då...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-18 11:57:00
|
|
tomster |
Sluta börja nya trådar, också. Håll dig till den du startat först, läs den, svara på det som skrivs i den. Svara gärna i andras trådar, men starta inte nya egna. Kan vara en bra begränsning i forumet, alla kan bara starta en tråd, så kan inte Unto hoppa vidare och fly sina diskussioner hela tiden...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-18 14:16:00
|
|
AmerikaMike |
Så här skriver en äkta rasist: "Assad, är det ett namn på en blodhund eller en människa. Dödstraff är en primitiv och hämndlysten lösning. Men tyvärr är det många med liknande namn som du har, öga för öga, hand för hand som tycker det. Det passar inte i vår klimat." Känner du igen det Unto?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-18 14:23:00
|
|
AmerikaMike |
tomster, Unto har själv publicerat sitt Magnum opus "Min Kommun" femtioelva gånger med mindre variationer, så hans hemortskommun får nog betraktas som ett lovligt diskussionsämne
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-18 18:39:00
|
|
tomster |
Ja, i så fall, ja, men det har förekommit här rena "du heter så här på riktigt" och "jag vet var du bor" och "du är ju rik", dvs jag fick en känsla av att vissa kollar upp varandra i "verkligheten" och jag undrar med vilket syfte man gör en sån sak? Och reflekterar man över att det kan finnas dårar här som går för långt som läser detta? Alltså, vad vill man signalera? Men jag kanske överreagerar, jag tycker bara vissa SKRIKER lite väl mycket.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-19 12:39:00
|
|
Jan Schmidt |
Ståhlberg hade faktiskt vänligheten att för en tid sedan, i en artikel, nogsamt redovisa vad hans fru tjänade. På kronan när, vill jag minnas. Han har heller aldrig gjort någon hemlighet av hur han bor. Själv har jag vid något tillfälle berättat att jag äger en Jaguar bilen, inte katten samt att jag har hund. Jag har också erkänt att jag bor i en av Stockholms mer invandrartäta förorter. Det behövs således inget "kolla upp", bara minnesgoda läsare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-03-19 14:14:00
|
|
Jan Schmidt |
... och den som känner för att använda mitt innehav av "lyxbil" emot mig, feel free to do so!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-03-19 23:45:00
|
|
stålis |
Jag vet inte vad jag skall svara här, fast jag lockas att skriva nåt, eftersom Jaguar är mitt favoritmärke när det gäller bilar. Farsan hade en ljusblå Mark X på 60-talet. V12:a. Vet du hur de såg ut, Janne?
Älskar också Mark II:orna, en sån som kommissarie Morse gled omkring i. Ja, förutom att vara "amerikanist" är jag anglofil.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-03-20 14:28:00
|
|
Jan Schmidt |
Mmm... älskar både Mark X och Mark II:orna, i synnerhet de senare. Skulle gärna ha en sådan, men inköpspriset är lite väl häftigt. Får nöja mig med en Sovereign, en 6:a från -84. Men det är inte fy skam, det heller!
|
| |