|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-14 16:20:00
|
|
Chris.X |
Är det en rättighet att få sina bröst förstorade om dom är så små så man lider? Eller är det en mänsklig rättighet att få sin snopp förstorad om den är så liten att man lider av psykiska problem? Är det en rättighet att få en hårtransplantation om man lider av skallighet? Jo, det ÄR svårt att veta var man ska dra gränsen och jag vet det inte heller. Även om jag är kluven i frågan tycker jag att man ska sluta se barn som en självklar rättighet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-14 16:22:00
|
|
Chris.X |
Många kvinnor ser det som just sin egen mänsliga rättighet att få bli gravida exakt när dom vill. Självklart vill tjejer bli gravida, annars hade mänskligheten aldrig funnits, men att ta på skygglapparna och vägra inse att man kanske inte kan få barn på naturlig väg känns lite, ja, inskränkt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-14 16:28:00
|
|
Chris.X |
Och om det dessutom inte är något fel på en själv, utan enda problemet är att man inte har någon kille att skaffa barn med. Ska staten subventionera det med?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-14 16:37:00
|
|
Chris.X |
För att svara på frågan: "tycker du att du har rätt att diktera vilka rättigheter som ska gälla". Nej det gör nog ingen av oss. Men en sak kan vara bra att tänka på, det verkar nämligen som om DU dikterar ANDRA rättigheter. Nämligen rättigheten att bli gravid exakt när man vill.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-14 17:09:00
|
|
Beth4020 |
har jag NÅGONSTANS skrivit att det är en kvinnas rättighet att bli gravid exakt när hon vill?????
Nope, det har jag inte eftersom jag vet att så inte är fallet. Ofrivillig infertilitet har ökat enormt de senaste tio åren och jag är en av de som varit drabbad.
Som någon på sourze säger; "Läs VAD jag skriver inte det du TROR jag skriver"
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-17 12:35:00
|
|
tomster |
Är det inte dags att fråga oss varför infertiliteten ökar?
|
| |