|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-14 14:26:00
|
|
Emma |
Varför ska homosexuella vara så sexuella? I slutet av finalen för melodifestivalen där Mark höll låda, började allt handla om rumpor och anal? Det ser vi också i denna artikel, män reduceras till deras kuk. Det är minst sagt något sjukt över det hela, har det med dessa människors uppväxt och relationer till deras föräldrar att göra?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-14 15:55:00
|
|
tomster |
Det är nåt sjukt över det du säger, tycker jag. Vad menar du med att homosexuella vill "leka med barn"? Du antyder något i allt du säger, homosexuellas sexualfixering, vad försöker du säga? Har ett barn rätt till mor och far, menar du? Om den ene dör, hur stor vikt ska vi lägga vid att fixa en ersättningsförälder? Vilka rättigheter menar du kränks om ett barn inte får just en mor och en far, det har du inte redovisat. Vad är det i "mor och far" som gör "far och far" omöjligt?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-14 15:57:00
|
|
tomster |
Jag tycker ett barns rätt till kärlek är det som väger tyngst, ett barns rätt till en uppväxt fri från övergrepp etc. Rätt till mor och far? De som skiljer sig då? Alltså, om den rätten väger så tungt att far / far och mor / mor absolut inte ska få skaffa barn, då borde vi ju verkligen ta tag i skilsmässorna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-14 16:00:00
|
|
tomster |
Och ska vi lagstifta om att efter en skilsmässa får man inte inleda en homosexuell relation också eller? Mor och far-rätten väger ju tyngst, kanske tyngre än vuxnas rätt att vara med vem de vill? Dina kommentarer om pridefestivalen luktar ND och deras konstiga anti-homo-propaganda. Jag anser att vi inte ska pröjsa för det här tillsammans, men vad är poängen med att hindra det? Homosexuella kan bli föräldrar naturligt, hur vill du hantera det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-14 16:36:00
|
|
Biff |
Håller med om att de homosexuella parens strävan efter att få vara föräldrar passar väldigt dåligt med den sexradikala queeraktivismen, men jag antar att det inte är rör sig om samma personer som deltar i debatterna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-14 20:53:00
|
|
Annna |
Emma: menar du på allvar att det bara är homosexuella människor som drar grova skämt i tv? Please... slå på Parlamentet och lyssna på till exempel Annika Lantz och Robert Gustavsson... och rumpan som Mark skämtade om tillhör också en heterosexuell man - Henrik Schyffert. Jag tror inte att det är ett utmärkande drag enbart för homosexuella att skämta om sex.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-15 10:54:00
|
|
Marcus |
*skrattar* det där med att homosexuella är så självupptagna har du faktistk rätt i. Eller så är det bara dom självupptagna som syns, men dom är i alla fall mycket självupptagna. Det kanske inte har mex sexualitet att göra men man börjar ju undra .
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-16 10:02:00
|
|
Emma |
Tomster, är du Redliners pappa?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-16 12:13:00
|
|
Porthos K |
Emma: Vid en insemination finns inget barn att ta hänsyn till. Att tillskriva en organism som kanske kommer existera rättigheter resulterar i en s.k. jävla soppa. Genomtänkta åsikter kan vara bra, ibland.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-16 12:34:00
|
|
Sailor |
Mig vetandes finns det hundratals miljoner människor världen över ,som tillskriver denna organism, växande i kvinnans sköte just dessa rättigheter.
Kallas Katolisismen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-16 17:40:00
|
|
Emma |
Svar 9: Fortsätt med dina "genomtänkta" åsikter. Du gav mig ett gott skratt. Det roligaste av allt är att du inte tycks skämta! Du kanske vill att robotar likt i filmen Matrix som ska föda barn i framtiden, utan människovärde förstås, som kan arbeta åt oss likt arbetarmyror i en myrstack. Eller att vi kan klona oss själva och använda våra identiska kloner som reservdelar?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-16 17:48:00
|
|
Emma |
Sailor och Porthos: Dödar du denna "organism" efter vecka 24 i Sverige kan du åka dit på mord. Hur förklarar ni det? Tydligen tyckte lagstiftarna att det inte bara var en "organism", utan såg det som ett mänskligt liv.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-03-16 18:10:00
|
|
Sailor |
men... har jag sagt något annat ???
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-03-16 18:15:00
|
|
Sailor |
Emma->Du får gärna för mig argumentera för rätt till människovärde eller inte, men var snäll o rikta dina argument till rätt person i fortsättningen.
Jag har inte öppet här tagit någon som helst ståndpunkt i frågan, bara konstaterat ett fakta om tro.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-03-16 18:37:00
|
|
Sailor |
Däremot har jag öppet i en annan angränsande tråd, lagt in argument för att singlar o homosexuella INTE är idealiska föräldrar enligt mitt tycke, utan att ett barn behöver en kvinnlig såväl som en manlig förebild.
Alltså i princip detsamma som du skrev.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-03-16 20:50:00
|
|
Porthos K |
Sailor: Bara för att någon tycker något betyder det inte att detta är rätt. Gäller även katoliker.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-03-16 20:55:00
|
|
Porthos K |
Emma: Bra att du har roligt. Förklara gärna likheten mellan det jag sade och the matrix. Jag haraldrig förespråkat någonting liknande det du beskriver. Däremot är det ett faktum att man inte kan tillskriva ett icke-existerade foster en egenskap utan att begå en del grova kullerbyttor i sin argumentation.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-03-16 21:02:00
|
|
Porthos K |
Vidare håller jag med lagstiftarna i fråga om barnamord. Lite tragiskt att behöva påpeka detta, men ett foster existerar faktiskt. Min poäng var att innan inseminationen, d.v.s. då du vill att det obefintliga fostret ska ha rättigheter vilka?, gör det inte det. Med ditt resonemang kan man mörda någon som inte finns, vara där man inte är och ha åsikter man inte har.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-03-16 23:29:00
|
|
Sailor |
->Porthos , Alldeles rätt o som sagt konstaterade jag bara fakta, att somliga tillskriver fostret rättigheter i ett tidigare stadium, än vissa andra människogrupper.
Alltså ända ifrån själva inseminations/befruktnings ögonblicket, vare sig det går till på det ena eller det andra sättet.
Detta var menat som ett inlägg i sakerna som skrevs strax innan mitt första inlägg.
Men nog om detta, jag har förklarat två ggr nu o ser nu gärna andra inlägg, som för diskussionen framåt, inte bakåt.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-03-17 01:55:00
|
|
slaktprod |
Varför skulle det vara en mänsklig rättighet att ha föräldrar av ett visst kön? Du får nog försöka svara på frågan jag ställde. Vad är det med könsorganets utformning som gör en person nödvändig för ett barns väl och ve?
|
| |