Lägg näsan i blöt - snälla!

Inlägg #1: Postat: 2005-03-14 12:41:00
Fafner
Det absolut effektivaste sättet att skydda barnen är att lära dom vad sex är och informera dom om detta. Ju mer kunskap desto lättare att berätta för vuxna om övergrepp, din typ av resonemang leder ofta till att vi håller barnen ignoranta och utsatta. Moralpaniken leder just till att vi som vill ge barnen den kunskap de behöver inte vågar då vi blir lätt utpekade som pedofiler och liknande.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-15 10:28:00
Marcus
Först: men det kanske är bättre att kolla en gång för mycket än ingen gång alls.
För det andra: vi kanske skulle upplysa allmänheten vad en pedofil är, eller ännu hellre!!!! vi skulle kunna upplysa att MÄN inte per automatik är vidrig as. Jag tror att masshysteri hör samman med den sjuka bild vi har på män idag.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-15 10:30:00
Marcus
Efterssom alla män ju är våldtäckts män då måste ju alla män kunna bli pedofiler också. Dennna "sanning" skapar motkrafter hos alla män och detta slår tillbaka tillslut på artiklar av Malins och slutligen på barnen.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-15 10:33:00
Marcus
Förstår ni vad jag menar? Efterssom vi män per automatik redan är dömda, så kan i fall där en individ av manligt kön faktisk förgripis sig på ett barn alltid skydda sig med, "Ja men vi män blir ju alltid dömda för allt så det är bara trams" och han kan bli trodd.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-15 10:35:00
Marcus
Vi måste därför strypa feminismen och inse och upplysa att ondska finns hos både män och kvinnor och vissa individer väljer att begå onda handlingar andra individer väljer att inte begå dessa handlinagr.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-15 10:39:00
Marcus
Jag inser nu att jag borde skapat en ny tråd Fafner har flera bra poänger vi bör lära barn om sex och informera dom, det sista vi skall göra är att hålla dom utanför.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-15 17:12:00
Fowler
Har jobbat i båda skola och förskola och blev väldigt väl bemött av föräldrar som uppskattade att jag var där. Blev aldrig betraktad som ett vidrigt as. Skulle jag däremot varit det och förgripit mig på barn så tror jag inte folk skulle reagerat i första taget utan tänkt att den där trevliga killen kan ju inte göra ngn ngt ont. Jag tror Marcus har allvarliga hjärnspöken om han jämt och ständigt känner sig misstänkliggjord.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-15 17:13:00
Fowler
Är det inte så att feminister vill ha fler män på dagis och hemma med barnen, konstigt om de anser att alla är pedofiler och våldtäcktsmän.
Inlägg #9: Postat: 2005-03-15 22:32:00
Marcus
Ähhhh Vilket jävliga skitsnack!! och vilka fördommar du har om mig , det är du som har hjärnspöken, jag är ju förfan positiv till det du säger!
Inlägg #10: Postat: 2005-03-15 22:34:00
Marcus
Jag har också jobbat otroligt mycket innom barnomsorg och alltid fått oerhört bra bemötande, både barn och vuxna har älskat mig.
Jag känner mig inte alls misstänkligjord vad är det här för personangrepp... kritisera det jag skriver inte den du tror jag är...
Inlägg #11: Postat: 2005-03-15 22:35:00
Marcus
Det här är ju meningslöst att fortsätta på..... jag orkar inte förklara.
Laddar...