|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-13 01:34:00
|
|
Redliner |
hehe. när folkpartiet lägger fram något, oavsett vad, blir det "fakta". liberalismen är vår tids totalitarism...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-13 06:48:00
|
|
stålis |
Är Redliner Untos nya handle? Vissa likheter existerar ju; dessutom är Unto invandrare från Finland. Nå, YP Yohannis P?, jag älskar beröm. Tack, tack. Och om du är Yohannis, så äru väl aktiv moderat, och då skulle du ju verkligen kunna ta ett snack med dina moderatpolare, som bara yrar om sin invandring av billiga baltiska byggjobbare. Tack på förhand. Berätta hur det gick!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-13 22:48:00
|
|
YP |
Stålis: Jag är varken moderat eller folkpartistisk väljare. Varför tror du att jag är moderat, du är inte den första visserligen gjort det?
Dessutom anser jag inte det var något fel med de baltiska byggjobbarna i Vaxholm. Bara facket och dess pampar som yrade. Själv är jag för; att EU-medlemmarna kommer hit och arbetar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-14 00:34:00
|
|
Redliner |
vem är du lik, stålis? du lever inte upp till ditt smeknamn i alla fall. du påminner mig om kjaersgaard i ku klux kland-skrud.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-14 05:19:00
|
|
stålis |
Hm. Ännu mer i Untos anda. Tänker på andra likheter. Du talade en gång om hur förtvivlad jag gjorde dig som invandrare.
Nu tror jag mig minnas att Unto som Viktor en gång använde samma formulering. Ja, Unto ser ju verkligen ut som en invandrare.
Hej å hå. Han ser mer nordisk ut än jag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-14 07:19:00
|
|
Jan Schmidt |
Det behöver ju inte vara så att Nyds förslag var "rätt", det kan ju vara så att Folkpartiet har upptäckt att populism ger röster...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-14 12:22:00
|
|
YP |
Typiskt Jan Schmidt...men jag är inte man att bedöma om din hypotes är fel. Ditt vänsterparti är inte heller så dåliga när det gäller att hitta populistiska floskel, på vänsterkanten.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-14 14:17:00
|
|
Jan Schmidt |
Att försöka bortförklara ett fel genom att påvisa ett annat är fortfarande jävligt pissig debatteknik, tycker jag...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-14 14:41:00
|
|
YP |
Okej JS: Förklara då vad FELET ligger, i detta förslag/fakta?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-15 08:21:00
|
|
Jan Schmidt |
Felet ligger i att folkpartiet om det nu är det de gör, vilket jag inte för ett ögonblick betvivlar försöker upprepa sin taktik från 2002 och värva röster bland rassehögern, de som annars skulle rösta på SD, ND och andra uttalat invandrarfientliga partier. Felet ligger inte i att jag påpekar det, men felet ligger jävligt mycket i att du raskt påpekar att v minsann också gjort populistiska utspel. Vilket i ocjh för sig må vara sant, men det har inget med den här diskussionen att göra.
|
| |