Orgie i självömkan

Inlägg #1: Postat: 2005-03-13 12:44:00
steno
Om man själv är nere är man nog en del av dem som bidrar till otrivsel på arbetsplatsen. De positiva människorna som har tillräcklig status kan vända stämningen på en arbetsplats så även de elaka måste anpassa sig. Positiv spiral i stället för nedåtgående
Inlägg #2: Postat: 2005-03-13 17:32:00
Mysan
Säg upp dig !
Inlägg #3: Postat: 2005-03-13 18:17:00
Stefan_B
Har man ett skitjobb så skulle man nog må bättre av att sluta. Kruxet är att alternativet, arbetslöshet, kan vara ännu värre. Av det lilla du har skrivit så undrar dock jag snarare över ditt förhållande. Är verkligen en negativ och deprimerad partner något du behöver om du själv mår dåligt? Fast vad vet jag...
Inlägg #4: Postat: 2005-03-14 02:53:00
soilander
Du känner helt rätt. Många känner som du, men de vågar inte erkänna det. Kulturen borde kallas för narcissistisk, apatisk och håglös. 40-talisterna går i pension, en nyorientering när det gäller värderingar håller på att ske, kommunismens kollektiva grepp håller på att lösas upp i en globaliserad tid där individen står i centrum. Så du har känner helt rätt. Gör något bra av det bara.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-14 09:45:00
Malin Michea
Alla behöver "gnälla av sig" ibland, det kan vara riktigt befriande. Önskar dig all lycka i framtiden...någon gång vänder det, vet du. Kämpa på.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-17 23:39:00
Yogi
Känner igen mig. Är själv i samma meningslösa återvändsgränd. Det som är mest skrämmande är att det jobbigaste är inte att hantera situationen i sig, utan man förvandlas som människa. Jag känner mig också bitter, dum, sur, alltför envis och med ett temperanment som skrämmer slag på folk. Fy på mig!
Inlägg #7: Postat: 2005-03-18 01:06:00
mikebike
Anna K! jag vill ha kontakt med dig. jag är helt tagen av dina texter. vissa delar är så bra att jag ryser. hur kan jag kontakta dig? jag vill diskutera lite, men inte här... jag tilltalas av att du vågar vara så pessimistisk, men jag känner att du har humor. det finns fler som du. hör av dig
Inlägg #8: Postat: 2005-03-20 22:09:00
Sunny
Du har ett bra intresse: du skriver bra!
Livet går alltid både i dur o i moll.
Laddar...